Adam Zbiejczuk: Lidé brali mBank jako spasitele bankovnictví v ČR

David Šmehlík, 15.04.2009, 14:26, 16,373 přečtení

Adam Zbiejczuk

Pozice: Wembarketing Specialist pro mBank.cz
„první český blogující bankéř“
Profil: Facebook, LinkedIn, Twitter, blog, web

Článek je pokračováním rozhovoru Adam Zbiejczuk: mBank se snaží myslet jinak.

Spousta lidí se při spuštění mBank podivovala nad tím, že je bezhotovostní. Jsou zvyklí přijít na pobočku a na účet si vložit peníze. V konceptu polské mBank se vůbec nepočítá s hotovostním příjmem?

V Polské mBank je to řešeno pomocí vkladomatů. Dlouhodobě jsou v plánu i u nás – je tady business case, tedy zájem banky: pokud chceme obsluhovat podnikatele a firmy, je potřeba s hotovostním vkladem nějakým způsobem počítat. Nicméně celé starání se o hotovost je jednou z nejdražších položek v provozu jakékoliv banky. Je to velký náklad navíc, protože je s tím spousta práce (zajištění bezpečnosti, vedení účetnictví atd), která výrazně navyšuje náklady dané banky.

Navíc zkušenosti právě z Polska ukazují, že vkladomaty jsou jedním z nejčastějších terčů reklamací, jsou určitým způsobem problémové.

Na jakém principu vkladomaty fungují?

Vkladomat vypadá podobně jako bankomat. Přijdeš, vložíš do něj svou kartu, zaloguješ se přes pin a máš možnost vložit tuším padesát bankovek. Vkladomat je schroustá a online ti je připíše na účet.

Některé vkladomaty v ČR, třeba co měla Živnobanka, byly „kastle na prachy“, kde člověk vložil obálku s penězi a nějakým pokynem, později je někdo vyzvedl a pak se mu to připsalo (aspoň tak mi to někdo vykládal, ověřené to nemám a dnes už v provozu nejsou – nakonec už taky neexistuje Živnobanka). V současné době to ale funguje skutečně automaticky.

Jaké problémy jsi tedy předtím měl na mysli?

Ke vkladomatu přijde třeba ožralý týpek a nacpe do něj žvýkačku. Někdo se tam pak snaží vsunout peníze, ty zajedou, ale protože je tam ta žvýkačka, tak se korektně nezpracují a buch! je z toho reklamace. No a když to někomu dojde, může si říct: „Tak narafičím, že se to neprovedlo, budu reklamovat, že jsem vložil dvacet tisíc a nic se mi nepřičetlo a nějak zajistím, aby se mi to přičetlo.“

V Polsku je to jedna z neobtížnějších reklamací, protože to zase vyžaduje práci, lidi atd. Myslím si, že reálnější varianta je, že to bude vyřešeno nějakým jiným způsobem.

Má v současné době váš klient vůbec nějakou, třeba i komplikovanější, možnost hotovostního vkladu?

Dnes se dá hotovost vkládat na účet prostřednictvím složenky, člověk to pošle jakoby sám sobě na účet přes poštu. Stojí to 22,– Kč (do 5000 Kč, 33 Kč do 50 tisíc Kč, případně +6 Kč za každých započatých 10000 Kč), ale technicky to není žádný problém.

Existují další možnosti, které si lidé našli víceméně sami a pak je propagovali s pomocí fóra. Jsou to například vklady přes Sazku, která kvůli tomu byla nucena změnit své obchodní podmínky, protože to začalo využívat příliš mnoho lidí. Od srpna podle pravidel nesmí být sázkové účty používány k jiným účelům než k sázení, je to nějak krkolomně právnickou řečí popsané, že kdyby něco, mohou vám zablokovat ten sazkový účet i peníze na něm. Nicméně doteď to spousta lidí využívá bez výraznějších komplikací.

Dále lidé využívají Fortunu, ta k tomu přistoupila podle mne mnohem pragmatičtěji a rozumněji ve smyslu: „Oukej, můžete si na náš účet vložit peníze a pak je převést na bankovní účet, který máte připojený k sázkovému u Fortuny, nicméně platí princip: jeden vklad, jeden převod, následně musí proběhnout sázka a až pak další převod.“ Ale minimální hodnota sázky u Fortuny je 5,– Kč. Takže když jde člověk přes poštu, zaplatí 22,– Kč vždy, přes Fortunu „zaplatí“ za každý druhý 5,– Kč a může vyhrát (směje se).

(se smíchem) Takže jste se naučili využívat distribuční sítě jiných subjektů.

My jsme se to neučili, v žádném případě to nebyla na počátku naše aktivita. To celé si vymysleli lidé sami. To je crowdsourcing. Lidé jsou kreativní a vymysleli i jiné možnosti, např. využití sedmidenního revolvingového účtu u České spořitelny, kde se to vloží, Spořitelna ty peníze 7 dní chroustá a pak je někam pošle…

Takže se zavedením vysloveně hotovostních přepážek vůbec nepočítáte?

Ne. Nemyslím si, že by se to změnilo. Jednou variantou jsou vkladomaty, druhou dohoda s nějakým třetím subjektem, který by to dělal pro nás – uvidíme.

Aktuálně probíhají jednání, jak toto vyřešit, ale zatím je to stále otevřené.

Vyplatilo by se třetí straně jít s vámi do podobného vztahu?

Málokdo si to může dovolit. Snažili jsme se diskutovat se Sazkou. Mají tak obrovskou distribuční síť, že bychom přebili všechny banky. Ale Sazka to dělat nemůže, protože není schopna garantovat to, že člověk přijde do trafiky, strčí jim v igelitce půl mega a řekne: „Připište mi to na účet.“ Pro ně není problém připsání, ale zajistit, aby za tím s tou igelitkou nešel druhý člověk a nemajznul trafikantku po hlavě, nemohou zajišťovat bezpečnost každé trafiky, ve které je Sazka terminál. Jsou to náklady pro ně a extra zisk jim z toho asi nevyplývá.

V ČR je velká tendence porovnávat vás s eBankou v dobách jejího největšího úspěchu. Spousta lidí vám po spuštění internetového bankovnictví vyčítala jeho úroveň a bezpečnost.

Co se úrovně týče, ok, eBanka, potažmo nyní Raiffaisenbank, má bankovnictví, které je velice, velice kvalitní na celosvětové úrovni. I to, že si po spojení Raiffka ponechala eBankový systém a nezavedla svůj, asi má nějaké opodstatnění a ukazuje, co si o něm myslí. Přitom platí, že když jakákoliv společnost musí provozovat dva rozdílné systémy, brutálně se jim to prodražuje.

Zpátky k té bezpečnosti…

Já bych to řekl takto: Některé z nejúspěšnějších internetových bank, např. anglická Egg Bank – www.egg.com – (nyní součást Citigroup), mají jako přihlašovací údaje jméno+příjmení+da­tum narození+PSČ a heslo+příjmení matky za svobodna. Když se člověk podívá z české perspektivy na anglické, irské a americké banky, říká si: „To není možné! Vždyť to musí hacknout jedenáctileté děcko! Co to je?“ a ono to přitom funguje.

Po spuštění nám hrozně solili: „Nemáte smsku na přihlašování, máte ji jenom na ověřování transakce. To je hrůza! Nemáte žádné certifikáty, to je šílené! Nemáte tokeny! My bychom si za ně i připlatili, jen abychom je měli!“ Ale za celou tu dobu, co máme fórum, kde by nám to okamžitě vytmavili, se neozval jediný člověk, že by o své peníze přišel – a když se ozval, ukázalo se, že problém byl někde jinde. Za ten rok a půl jsem neviděl případ, že by někdo nahlásil skutečné „hacknutí účtu“, které by vedlo ke ztrátě peněz.

Platí to, že když se někdo přihlásí do tvého účtu, máloco ti provede, maximálně se podívá na cashflow, takže o tom ani nemusíš vědět.

Přesně tak. To je jedna věc. Druhá věc je ta, že žádný bankovní systém (a to jsem si naprosto jistý) není 100% odolný. Většina z nich je odolná na 99,99%. Aby byl systém odolný na 99,9999%, náklad je tak obrovský, že se to prostě nevyplatí. Je lepší, aby lidé věřili své bance, že pokud zrovna oni spadnou do toho 0,0001%, nepošle je do háje, ale postaví se za ně a případné ztracené peníze jim dá ze svého.

Pokud jde o náklady a výnosy, je lepší mít systém odolný „jen“ na 99,99%, než na 99,99999%, protože náklady rostou exponenciálně a užitek z toho není žádný. S každým dalším prvkem náročnost hrozně roste, nehledě na to, podle mých kolegů, kteří se na zabezpečení specializují (je možné jmenovat? Bohužel nikoliv) není důležité mít nejlepší, nejneprůstřelnější internetové bankovnictví na světě. Je to sice super a dá se tím chlubit, ale náklady, které za tím stojí, nevyrovnají užitek. Plus je to náročnější pro uživatele, protože čím složitější to je, tím větší možnost mají se někde splést. Přeťukávat při přihlášení všechna ta čísílka, to je pruda.

Myslím si, že je důležité dosáhnout kompromisu mezi bezpečností, uživatelským komfortem a náklady. Tyhle tři věci musí být v rovnováze a lpět třeba jen na bezpečnosti za každou cenu je kontraproduktivní, protože to lidi štve. Kdybychom v mBank měli smsku třeba na přihlašování do internetového bankovnictví, je to obrovský náklad navíc, protože spousta lidí se přihlásí, zjistí, že výplata furt nic a zase se odhlásí. Zdaleka ne každé přihlášení do internet bankingu přináší provedení operace. Přihlašování smskou je bezpečnější, je to super, je to jedno z nejlepších řešení, ale ten náklad za tím je obrovský a musí se samozřejmě nějak zaplatit, někde se na něj musí vydělat. Jinak ty čísla (procenta), která jsem uváděl, to berte s rezervou, nikoliv jako reálná čísla z praxe, ale příklad pro vysvětlení vztahu. Já nevím, jestli je to na tři, pět nebo deset desetinných míst.

To znamená, že pokud chceme mít bankovnictví zdarma, musíme nákladové položky nějak omezit.

Musí to být v rovnováze. Na druhou stranu, kdybychom zavedli volitelnou možnost zpoplatněných tokenů nebo jiného prvku, tedy dodatečný náklad by nebyl náš, ale přenesli bychom jej na klienta, řekli bychom tím všem těm ostatním, co jej nemají: „Hele, tihle lidi to mají lepší, ale musí si za to připlatit.“ Tím v nich vyvoláme dojem, že to, co mají, není bezpečné. A to nechceme, a ani to podle mě není pravda.

Naprostá většina klientů tohle vůbec neřeší. Zabývají se tím ti, kdo jsou fakt paranoidní nebo mají negativní zkušenosti z minula a řeší to samozřejmě profíci – ale to není cílovka. Máme přes 200.000 klientů a jsem si jistý, že 99% z nich vůbec nezajímá, jaké mechanismy za tím jsou nebo nejsou. Chtějí mít všechno v klídku a v pohodě, samozřejmě chtějí, aby to bylo bezpečné, ale zároveň chtějí, aby to bylo použitelné. A jakmile to tak není, protože je to prostě příliš komplikované, jsou naštvaní a odcházejí.

Ve fóru jsou nejaktivnější ti, kdo vidí všechny možné komplikace a vymýšlejí neuvěřitelné scénáře, jak by se někdy něco mohlo stát. Jsou to (někdy) oprávněné námitky, ale týkají se tak zanedbatelného množství lidí, že je to stejné jako optimalizace stránek pro textový prohlížeč Lynx.

Vidíš rozdíl v postavení české mBank v době jejích začátků a dnes?

Myslím si, že jsme ztratili výhodu, kterou jsme měli na úplném začátku – lidé nás brali a vkládali do nás víc nadějí, než je zdrávo vkládat do kohokoliv. Mysleli si, že to bude nejenom zadarmo, ale také perfektní, úžasné, geniální a všechno bude „úplně nejlepší“. Vyvolali jsme obrovská očekávání tím, že jsme navíc lidem dali možnost se vyjádřit, diskutovat a navrhovat řešení… A oni si mysleli, že všechny připomínky zapracujeme pokud možno obratem. Což ovšem logicky není možné.

Lidé zapomínají. Jakoukoliv kladnou změnu berou jako samozřejmost a jakoukoliv negativní jako zradu. Dostávám teď maily typu: „Doporučil jsem vás deseti lidem, ale teď se budu snažit, abych sto lidem řekl, že je to špatně.“ Stojím si za tím, že jsme sice některé věci mohli udělat líp, ale nemyslím si, že bychom se zpronevěřili tomu, že jsme to lidem neřekli, nevysvětlili, že bychom se s nimi nebavili. Na snížení úrokových sazeb (tomuto tématu se bude věnovat poslední část rozhovoru, pozn. red.) jsme měli 900 negativních komentářů a nemazali jsme je, s lidmi jsme se bavili. Ale se spoustou lidí se bohužel bavit nedá. Ti řeknou: „Grrr, všechno je to jedno, jste prostě zlí!“ Nedají se přesvědčit, nedá se s nimi diskutovat.

Vložili do nás naděje, které by lidé neměli vkládat do žádné společnosti. Jsme stále banka, společnost, které jde o zisk, nejsme charita a nikdo v okamžiku spuštění nepředpokládal, co se stane za půl až třičtvrtě roku, že tady bude finanční krize. Moudří možná tušili, ale byznys se nastavuje teď a tady. To, že se podmínky mění, je logický vývoj, banka jinak fungovat nemůže, musí se starat o to, aby nějakým způsobvem fungovala. Svou roli hraje i nemožnost do podrobna předpovídat chování desetitisíců zákazníků na novém trhu, i tomu je následně třeba se přizpůsobit.

Kde vidíš největší problém v poskytování embosovaných karet? Pamatuju si, že první věc, kterou jsem v mBance hledal, bylo, jestli jsem schopen získat emobossku pro internetové platby.

Emboska = internetové platby je starý fake, to už dávno neplatí. Záleží na každé bance, jak si své karty nastaví s příslušnou karetní asociací. Internetové platby jsme logicky podporovali od začátku.

Přesto jsou naše karty od ledna 2009 embosované. Je to z důvodů žehliček a výletů do Turecka, Tuniska, Egypta apod., aby si v USA mohl klient na kartu půjčit auto a aby měl jistotu, že karta bude fungovat i v případech, kdy budou po ruce jen offline terminály. Já osobně jsem se v českých podmínkách se žehličkami setkal snad jen ve dvou případech – v ČSA, protože u nich někde sedí žába na prameni a neakceptuje online terminály, a ve vlaku v jídelních vozech.

Může stávající klient zažádat o novou, embosovanou kartu?

Je možné požádat si o výměnu karty (původní byla neembosovaná, duplikát je embosovaný), stojí to 100,– Kč. Dostaneš tutéž kartu (stejné číslo), ale už má čip a je embosovaná. Než ti přijde nová, stará je stále funkční až do okamžiku aktivace nové. Případně je možné stávající kartu zablokovat a požádat o vydání nové, což je zdarma, nicméně v mezičase od zablokování karty do příchodu pošty s novou kartou jsi bez karty.

Proč se zatím příliš nerozšířily mPeníze (služba podobná např. Za mě platí eBanka, pozn. red.)?

Umíme to stejně dobře jako RB, jen v tuto chvíli nemáme to pokrytí. Ale to je otázka času, eBance to taky nějakou dobu trvalo. V těchto dnech je nasazujeme na Aukro (pozn. red. – dnes již Aukro mPeníze podporuje). Jednáme samozřejmě i s dalšími velkými hráči, ale často je to komplikované, mají samozřejmě vysoké požadavky a vyjednává se tvrdě. Je naší snahou jim vyhovět a vyjít vstříc – a to chce svůj čas.

mPeníze se budou stále zlepšovat. Dnes nimi pracují menší e-shopy všeho druhu, z velkých e-shopů máme v tuto chvíli Kasu, nově je Aukro… Další budou přibývat. Stojí za námi Seznam, Speněženka bude výhledově migrovaná na mPeníze, a to je velké plus.

Mají nějaké rozumné API?

Je to tak primitivní, že k tomu API ani není potřeba. Bohužel, tím, že je to tak primitivní, je to zatím uživatelsky nicmoc. Nicméně třeba Beneta je jedním z partnerů, kteří na tvůj e-shop implementují mPeníze a nemusíš se o nic starat.

Jsou zatím dvě verze navázané na dva různé typy účtů s různými podmínkami. Ta základní mPeníze Standard nedává žádné jiné online notifikace než jaké má běžný uživatel mBusiness konta. Tzn. Buď 1× denně souhrn e-mailem, okamžité (placené SMS) nebo se můžeš opakovaně logovat do internetového bankovnictví a sledovat, jestli někdo něco neposlal. Tato verze stojí paušálně 50,– Kč měsíčně a to je celé, bez ohledu na to, jaký je objem plateb.

Varianta Pro nabízí online notifikace okamžitě po každé proběhlé platbě (plus další výhody). Cena je na dohodě s každým partnerem zvlášť, nejsou přesně stanovené podmínky – zohledňuje se více věcí, třeba to, jestli budeš našim klientům dávat nějaké benefity.

Nebyl by technický problém umožnit online notifikaci pro kohokoliv, ale chceme, aby mPeníze přinášely něco navíc pro klienty banky. Takže varianta Pro je pro větší e-shopy jednoznačná volba.

Třetí a poslední část rozhovoru vyjde na 30minut.cz příští týden.
Přidej článek do své sociální sítě:
  • Facebook
  • TwitThis

Zaujal vás rozhovor? Přidejte si RSS 30minut.cz do své čtečky.

Komentářů: 26

Tonyk

15.04.2009

Mbanka byla pro cechy neco jako Barack Obama pro afroameriacany, ztelesneni jejich tuzeb a prani mnohdy nesplnitelnych…

Osobne bych chtel mBank velmi podekovat a jsem s jejimi sluzbami velmi spokojen. Samozrejme v relaci cena-vykon :-)

Rad bych se ale zeptal proc mBank ma mBUSINESS KONTO limitovane pouze pro zivnostniky. Pro radu mensich sro by se jednalo o zcela vyhovujici sluzbu.

Radek

15.04.2009

Pár vkladomatů má již Česká spořitelna. Jeden je kupříkladu v OC Smíchov v Praze.

Marie Grafová

16.04.2009

Tonyk: odpověď je na konci minulého článku – http://www.30minut.cz/…yslet-jinak/

Jaroslav Šebek

16.04.2009

Hlavně ten poslední podvod na klientech ohledně propadů výše úrokové sazby u spořícího účtu, to je fakt „korektní“ chování. A maskovat to možností přechodu na „nový“ produkt, to ž je opravdu trapné. MBank to businessově nezvládla a k tomu se přidal nezvládnutý marketing.

Adam Zbiejczuk

16.04.2009

Co je „podvod“ – že jsme snížili sazby? Udělaly to všechny banky (ING, RB, KB, Fio, LBBW, Poštovní spořitelna) s výjimkou jediné (kde jsou k tomu jiné důvody, ale nebudu tady vykládat o konkurenčních firmách). Že jsme lidem o této skutečnosti napsali a nabídli jim možnost, jak o úrokový výnos nepřijít? To neudělal nikdo (kromě ING).
Já si nemyslím, že jsme to zvládli ideálně (bude o tom řeč v té poslední části rozhovoru), ale ať mi někdo řekne, CO je ten podvod. Nikoliv chyba, ale PODVOD. Velká slova by měla být podložena argumenty.

Robert

16.04.2009

Ano pane Zbiejczuku, i ostatni snizili uroky, i ostatnich se tyka financni krize, na kterou se vsichni odvolavate. Ale nikdo nesnizil uroky z 3,5 na 1,3%, tudiz o 2,2%, to jste zrejme u vas prehledli. Srovnavejme uroky u srovnatelnych produktu, cili sporicich uctu s vedenim a transakcemi zdarma bez jakychkoli omezeni. Pak jste na tom momentalne s uroky velmi spatne, horsi uz je tusim jen CSOB a ted mozna RB. Takze nechapu blaboly na vasem webu o nejvyhodnejsim sporeni, to ksakru neumite pocitat? Chapu, koho chleba jíš toho pisen zpivej, ale delat ze sebe voly snad zase nemusite, proste vocamcad pocamcad, vernost firme az za hrob je blbost. Jako odvahu bych bral to, kdybyste na ferovku prohlasil neco ve stylu „Jo, ty nase sporici ucty jsou ted uplne nahouby, nekonkurences­chopne, vedeni to domrvilo, my s tim nemuzem nic delat a vime ze je to blbe.“
Predpokladam ale, ze s vasi financni politikou neschvalovani pujcek bonitnim klientum (mne se netyka, nikdy jsem nežádal, nepotrebuji, jen ctu obcas forum) mate spoustu volne hotovosti a nevite co s ni, tak radsi zmrvite podminky tak, aby sporitele radsi odesli jinam. Jenze to je dvojsecna zbran, protoze je tim nastvete a tezko se budou vracet zpatky, az je budete potrebovat. To pak bude potreba řádne pritlacit na pilu s lepsimi uroky nez ma konkurence a bude to banku stat velmi mnoho penez. Ale tam u vas asi nikdo pocitat neumi.

Robert

16.04.2009

A jeste bych rad odpoved na otazku, co mi muze vase banka nabidnout. Jak jsem psal v komentari k minulemu clanku – v RB mam vse krom transakci take zdarma (lehce protocim 25k mesicne) i s plnohodnotnymi proverenymi kartami MC a VE, mam spickove internetove bankovnictvi s „podle vas drahym“ overovanim pres SMS pri loginu. Sporim ve Fiu a ted i GE, protoze hezky pritlacili na urocich. Pouze zisk ze sporicich uctu mi bohate pokryje tech 27 korun mesicne za transakce a jeste par stovek zbude na veceri pri svickach.
Co mi tedy muzete nabidnout za sluzby, abych mel duvod prejit a pouzivat mB? Nejakou motivaci?
Castecne fungujici slabe zabezpecene bankovnictvi, mizerne karty, zadne hotovostni operace, spatne uroky, marketingove vubec nezvladnuty web s blbyma kecama o vyhodach, ktere nejsou, provařené mSliby s nikdy nedodrzenymi terminy…
Zapomnel jsem na neco?
Jasne si ted muzete rict, vsak si kecej a zustan si kde jsi, mas to tam fakt lepsi – ale s timto pristupem budete vzdy jen paberkovat a klienty ve velkem nikdy mit nebudete, protoze kdo ma rozum, tak si sluzby porovna jako komplet, nehledi jen na polozku „vedeni uctu a transakce zdarma“.
BTW kdybysme se spolu projeli do Rakouska do Laa do termalu, ukazu vam v praxi, k cemu je váš delfin :) K placeni tam urcite ne, tam totiz nefunguje, stejne jako v obchode Sherpa ve Francii v Mottaretu. Podezrele je, ze karty z GE, CSOB a RB tam vsude bez vyjimky funguji a to nezavisle na typu. Mame se ženou MC, Maestro, Visu i VE od techto bank a problemy s nimi nejsou NIKDE, narozdil od delfina z mB…

Robert

16.04.2009

Sry za ty dlouhy komentare, ale nehodlam s tim jit na forum mB. Tam se vzdy jen strhne flame a zodpovedni se k tomu stejne nevyjadri. Tady je aspon šance, ze si to AZ precte a treba aspon na neco odpovi ;-)

Marie Grafová

16.04.2009

doporučuju počkat na poslední článek a pak komentovat… adam v něm dost podrobně tuto změnu rozebírá.

john

17.04.2009

Jedine co mi na zmene uroku vadilo byl fakt, ze jsem se o teto zmene docetl na netu v nejakem clanku a banka mi poslala vysvetlujici email az druhy nebo treti den. To mi prislo smutne a vnimal jsem to jako snahu zakazniky poskodit :-( tohle byla velka skoda a myslim, ze rada lidi prave tohle vnimala negativne. Pritom stacilo poslat email tyden pred zmenou, aby vsichni stihli reagovat, nikdo by nerekl popel myslim. Ale udelat zmenu, pak poslat email a nasledne reagovat prodlouzenim starych podminek kvuli „necekanemu“ navalu zajemcu o novy produkt… hm… verim, ze nezvladnuti vnimate a a stejne tak verim, ze jste se z neho poucili. Jinak jsem verny zakaznik od sameho zacatku a jsem rad ze mBanka taky je,

john

17.04.2009

Info pro spravce tohoto blogu: po vlozeni prispevku mi v jeho textu system vypise nasledujici chybu, po oprave nebo zaregistrovani tento muj prispevek muzete smazat.
Warning: is_file() [function.is-file]: open_basedir restriction in effect. File(/icon_sad.gif) is not within the allowed path(s): (/var/home/www/30mi­nut.cz/:/usr/sha­re/php:/tmp) in /var/home/www/30mi­nut.cz/www/wp-content/plugin­s/texy2-plugin-wordpress/texy­.compact.php on line 782

Martin Světlík

18.04.2009

Nebudu zde vyjadřovat svůj názor na mBank jako takovou a na jejich přístup vše bez poplatků, ani porovnávat se svojí bankou, se kterou jsem maximálně spokojen, protože to už jde mimo.

Spíš by mě zajímalo, zda panu Zbiejczukovi přijde v pořádku, že se někomu podaří najít způsob jak se nabourat do IBS mBanky, ale nic tam s penězi neudělá, protože už je nutné ověření. Ano, peníze neuniknou, zákazník bude žít v klidu, ale to, že se někdo dostane do samotného účtu a zjistí, kolik dotyčný má na účtu disponibilní zůstatek, jaké má příjmy apod. mi v pořádku nepřijde. Vám ano? Jde mimo mě postoj banky, která nechce investovat do zabezpečení, ani kdyby si to klient platil sám jen proto, že ostatní by znejistili, že to jejich řešení nemusí být tak bezpečné.

A takových věcí je víc. Chápu, že nejsou prostředky na zajištění poboček a hotovostních vkladů, když je vše „zdarma“, ale poté už je na zamyšlení, zda je dobrý uživatelský komfort to, že zákazníci hledají různá řešení (Fortuna, atp.), kdy je zcela jasně vidět, že ta služba je celkem potřeba.

Spíš jsem celkem rád, že mi moje banka nevyčítá přístupy do IBS, kdy za mě zaplatí autorizační SMS a já se jen podívám, zda peníze už přišly nebo na stav na účtu … a zase odejdu.

bojler

20.04.2009

Za sebe musim rict, ze i ja jsem byl pripad cloveka, pro ktereho je mBank vysvobozeni. Prosel jsem celkem asi peti bankami. Na svuj vek mam za sebou bohatou bankovni historii, kterou casto nema lecktery clovek za cely zivot. Vzhledem k moji praci take vidim trochu do vnitrnosti ceskych bank. Kdyz pak porovnavam pozadavky nekterych lidi na foru a realitu v bankach, u kterych jsou podle tech samych lidi sice zpoplatnene sluzby, ale na diametralne odlisne urovni … nezlobte se, ale to clovek nevi, jestli se smat a nebo brecet…

Za sebe muzu Adamovi a potazmo mBank vytknout dve veci – zatracenou identifikaci prichozich plateb a neduslednost v otevrene komunikaci. Nerikam, ze lzou, to ne. Ale zrovna prechod na emax plus byl urcite VELKYM ponaucenim, ze sales recma opravdu NE. Otevreny a uprimny dopis od Jiriho Baci, ve kterem by snadno pristupnou formou vysvetlil zakladni ekonomicke mechanismy a duvody pro zavedeni plusu by sice vyvolal reakce (nejmensi psi stekaji nejvic), ale banka by zaroven ukazala, ze to mysli vazne, ze je ferova a nechce nikoho obrat. Nezlobte se, ale pojmy o vynikajicim uroceni 1,3% byly velmi nestastne.

bojler

jako

21.04.2009

Po přečtení jsem zase více v obraze. I když jsem měl problém se založením účtu (mojí nepozorností při vyplňování) jsem se službami mBank spokojený. Hlavně to jak zareagovala
v případě přijímání důchodů, mně utvrdilo v tom, že její zájem o klienty není jenom nějaká fráze.A že dokáže reagovat i na nečekané věci.
Pro toho kdo neočekává nějaké nadstandartní služby,ideální banka za minimální poplatek.

ora

21.04.2009

Jsme národ de.bilů? Nebo komunistů?
Proč vám vadí, že nějaká banka snížila úroky? Jestli se vám to nelíbí tak si dejte peníze jinam , ne? Kde žijete, že nechápete, že banky chtějí vydělávat peníze, stejně jako vy v práci? Taky by se vám asi nelíbilo, kdyby vám šéf, řekl, že budete dvě třetiny pracovní doby zadarmo. Proč to chcete po bance? Fakt mi to nejde na rozum…

sazkar

09.05.2009

Ora: mas sice pravdu a lidi muzou a maji jit pryc. A az jim vynos prevysi transakcni naklady tak to i udelaji (snad). Do ty doby muzou svy bance rict, ze je to sere. A mbank zaplatpanbuh jako jedina zda se vyhodnocuje, co se komu hrube nelibi a tohle prestreleni s urokama se v jiny situaci nebude opakovat. Nechtejte, aby zastupce mbank si sypal v dnesni dobe neuprimnyho marketingu popel na hlavu. To proste nejde, aby priznali chybu, kdyz konkurence to nikdy neudela. Ale piste, jak vas to stve a oni si nic podobneho uz proste nedovoli. TOHLE je princip, jak ma fungovat trh, ne ze si lidi nechaji libit cokoliv – to zpusobuje opak.

Robert

12.05.2009

Marie Grafová: 16/4 jste doporučovala počkat na poslední část článku. Tak už čekáme na vyjádření skoro měsíc a pořád nic, nemám odpověď na jedinou otázku. Co si teď myslíte o panu AZ? Když se neumí vyjádřit ke konkrétním věcem? Nebo že by to tu už nesledoval?
Teď se bude měnit kapitán v mBank, taky by mě zajímalo, jaký je reálný důvod, jestli skutečně odchází sám, nebo byl odejit pro neuspokojivé výsledky na dohodu. V každém případě to důvěryhodnost mB rozhodně nezvyšuje.
Moc se mi líbí post nějakkého usera včera večer na fóru mBank:

„Ten byznys mel byt o prodeji pujcek a dalsich financnich produktu a jak sami vidite z fora, co produkt, to kovbojka. Takze je otazka, jak dalece se s nedotazenymi a frustrujicimi sluzbami da plnit byznys plan… Rekl bych, ze moc ne…“

S tím nejde než souhlasit. Existuje aspoň jeden jedíný produkt mB, který by od začátku fungoval? Samozřejmě nečekám odpověď od AZ, ten se nenamáhal odpovědět ani předtím, přestože na to měl bez pár dnů měsíc.

David Šmehlík

12.05.2009

Robert: Dobré dopoledne, poslední část rozhovoru vyšla přesně tak, jak anoncovala kolegyně, a to na adrese http://www.30minut.cz/…-navratnost/ .

S pozdravem

Robert

13.05.2009

David: Ten článek jsem samozřejmě četl, nejsem slepejš :) Nicméně odpovědi na mé otázky tam nebyly. Přečetl jste si vůbec, co jsem psal? Že nemám ani skoro po měsíci odpověď na jedinou otázku, nikoli, že článek nevyšel.

Drak

13.05.2010

Jsem klientem Mbank už poměrně dlouhou dobu (3 roky) a jsem maximálně spokojen. Kdo spokojen není, může přece klidně odejít. Jediné a stále omílané je to, že pobočky jsou pouze ve velkých městech (100 km od mého bydliště je nejbližší), na druhou stranu pobočku jsem potřeboval pouze jednou a nyní jí budu asi potřebovat i podruhé, protože jsem rozhodnut vzít si od MBanky i hypotéku. Ta je podle srovnání odborníků jedna z nejvýhodnějších na českém trhu právě u MB.

Zdraví spokojený zákazník.

franklin scott

14.01.2016

Jsem Pan Franklin Scott certifikovaný úvěr věřitel, nabízím úvěr na individuální i veřejného sektoru, které potřebují finanční pomoc na nízkou úrokovou sazbou ve výši 2%. Špatné úvěry přijatelný, podmínky jsou velmi jednoduché a considerate.You nebudete litovat nic v tomto úvěrové transakce, protože jsem se budete usmívat. Naše společnost zaznamenala mnoho objevů v oblasti poskytování prvotřídních finančních služeb pro naše klienty, a to zejména v oblasti syndikace úvěru a zajištění kapitálu pro jednotlivce a společnosti. Přinesli jsme churavějící průmysl zpět k životu, a jsme zpátky dobré podnikatelské nápady, poskytnutím finančních prostředků na jejich úvodního. Máme síť investorů, kteří jsou ochotni poskytnout finanční prostředky bez ohledu na částku, která jednotlivcům a organizacím zahájit podnikání a provoz. E-mail: franklinosayandescott@gmail.com Chci, abyste pochopili, že jsem Mr.Franklin Scott je mimo pomoci menší finanční privilegium dostat zpátky na trať tím, že poskytuje všechny typy úvěrů, které jim (EG) hypotéky, úvěry na bydlení , podnikatelské úvěry, špatné úvěrové půjčky, obchodní úvěry, start-up-provozní kapitálové půjčky, úvěry ze stavebního spoření, půjčky na auta, hotelové úvěry a studentské půjčky, na co ještě čekáte na ASAP proč nezkusíš pan Franklin Scott úvěr společnosti a být bez dluhů každá zúčastněná Klient by mě ASAP kontaktovat (franklinosayandescott@gmail.com), a budu vám pomohou s vaší touhy výše úvěru v pořádku, mi e-mailem dnes a budete rádi, že jste udělal.

jane

07.03.2016

Jste v nouzi úvěru? To je informovat širokou veřejnost, že paní Jane Alison, soukromá půjčka věřitel má otevřít finanční příležitosti pro každého v případě potřeby jakékoli finanční pomoci. Dáváme z úvěrů ve výši 2% úrokovou sazbou jednotlivcům, firmám a společnostem pod jasným a srozumitelným podmínek a podmínek. kontaktujte nás ještě dnes prostřednictvím e-mailu na adrese: (saintloanss@ gmail.com)

sendal

14.05.2016

I find your article very cognitive and meaningful. Thanks for sharing this information

Carl Logan

18.05.2017

Byl jste procházet těžkými časy při získání úvěru nyní obávat nomore, protože Lucas úvěr úvěr Compania nabízí všechny druhy úvěru a také nabízíme bezpečný úvěr domů, stejně jako úvěr investovat do vašeho podnikání cpntact nás nyní: LUCASLOANLENDINGCOMPANIA@YAHOO.COM NEBO LUCASLOANLENDINGCOMPANIA@GMAIL.COM Mobilní telefon: +16026337400

shahid

08.06.2017

is a progressed malware and spyware expulsion utility that recognizes,
iobit malware fighter pro

Pepa z Depa

25.10.2017

Jen ta lokalizace Internetového bankovnictví a nefunkčnost zobrazování Trvalých plateb v pohledu „kalendář“ se vůbec nezobrazuje to co již proběhlo. Tuto reklamaci s nimi řeším už více než 30 dnů co mají napsané jako maximální dobu reklamace v jejich reklamačních řádu.

Jinak jsem s bankou spokojený, ale každý jejich mail „Vaše reklamace se bude řešit“, ale jakýkoliv konkrétní termín, nebo odpověď jakou formou, a co se stane po nedodržení toho termínu jsem doposud nedostal…

Vložte svůj komentář