Jaroslav Danjuk: Na Rajčeti se mění už jen reklama
David Biksadský, 27.11.2009, 18:25, 4,351 přečtení
Jaroslav Danjuk
Projekt: UMBI Pozice: zakladatel, majitel, 2009 – dnes
Jaroslav Danjuk vstupuje na internetové pole se svým projektem UMBI.cz. Chce konkurovat zavedeným fotoportálům typu Rajče nebo Flickr. V rozhovoru přibližuje jak nápad vznikl a stanovuje si konkrétní cíle úspěšnosti projektu.Popište mi pár slovy, čím se živíte.
Již dlouhá léta podnikám v několika oborech. Dlouhodobě spolupracuji se spolehlivými a zkušenými lidmi, náš pracovní tým se stále rozrůstá a firma prosperuje. V poslední době se moje aktivity dělí mezi 3 obory, které zaštiťuji jednou firmou. Flexibilní úklidová služba, autopůjčovna a odtahová služba v Praze a v posledních letech právě také tvorba užitečných webových aplikací.
V současné době se chystáte vypustit na trh webový projekt – UMBI.cz. Jak byste jej popsal? Jedná se o sdílení fotografií. UMBI je zaměřen vyloženě na jednoduchost ovládání, funkčnost, rychlost a přívětivé uživatelské prostředí. Lidé zde mají možnost nahrávat své fotky bez stahování jakéhokoliv programu do PC, i bez registrace velmi rychle a jednoduše. Mohou si tvořit vlastní alba, sdílet fotky s přáteli, upravovat fotky, dokonce si mohou velmi snadno ze svých fotek vytvořit filmové video i s hudbou a originálními efekty.
Kdy má být projekt spuštěný?
UMBI spouštíme k 1.12.2009. Projekt je výsledkem dlouhodobé usilovné práce a věříme, že lidem zjednoduší práci. Že díky UMBI budou moc konečně jednoduše nahrávat své fotky na internet, a díky přeposlaným odkazům je tak ukázat svým známým a kamarádům.
Flickr, Rajče, Picasa, Facebook a řada dalších služeb umožňuje nahrávání fotografií. Nechápu rozdíl.
Na nápad vytvořit UMBI jsem přišel v dovolené v zahraničí. Chtěl jsem jednoduše nahrát několik fotek na web a ukázat je známému. Mailem to neešlo poslat kvůli velikosti. Otevřel jsem si některé zmiňované weby jako Flickr a zaregistroval se. Jenže, na hotelový pc nešel stáhnout potřebný software.
Proto jsem postavil UMBI. Aby mohl kdokoliv sdílet fotografie a to bez nutnosti registrace, bez požadavku na další software. Jednoduché a rychlé.
Pro koho je UMBI určen?
Je plno lidí, kteří nechtějí nutně vědět s kým se kamarádíte – tak jako na Facebooku – chtějí jen vidět vaše fotky. UMBI je zaměřen na obyčejné uživatele, kteří si chtějí ze svého digitálního fotoaparátu stáhnout fotky na internet a tak je ukázat svým známým.
Jste pro někoho s tímto projektem konkurencí?
V našem hlavním záměru, kterým je jednoduchost a rychlost nahrávání a sdílení fotek, konkurenci v České republice v podstatě nemáme. České fotoservery (např. Rajče) jsou nepřehledné, nutí uživatele stahovat doprovodný software, nutí je k registraci.
UMBI.cz – heslo: parnik
Jenže kdyby se na Rajčeti aspoň něco měnilo, inovovalo. Pokud se něco mění, tak jsou to reklamy. Nedochází ke zlepšování stávajících služeb. A proto je zde prostor pro nový subjekt. – Doplňuje Vojta Toulec
Jakým způsobem budete schvalovat nahrané fotografie?
Veškeré fotografie se zobrazují ihned po nahrání. Máme systém, který umožňuje administrátorům správu obsahu. Takže fotky vlastně neschvalujeme, ale kontrolujeme.
A případný závadný obsah?
Zablokujeme. Nebude se již zobrazovat, ale máme poznamenanou IP adresu a i závadné obrázky samotné. Pokud by došlo ke spamování, či pravidelnému zobrazování neetického nebo nelegálního obsahu, můžeme blokovat jednotlivé IP adresy nebo v krajním případě řešit celou věc přes polici CŘ.
Kolik máte administrátorů na kontrolu fotografií?
Dva administrátoři na plný úvazek. Tým můžeme ale snadno rozšířit dle potřeby.
Jaké technologie jste pro projekt zvolili?
Na projektu byly využity snad všechny technologie běžně používané na moderních webech. Základ aplikace je vytvořen v PHP v kombinaci s databází MySQL5. Applet pro nahrávání více fotek je napsán v Javě, animovaná alba zase využívají technologii Flash. O dynamický obsah se stará Javascript.
Jak dlouho probíhaly přípravy a vývoj?
Nápad vzešel před více než rokem. Samotné přípravy a vývoj trvají už téměř rok. Celkově nás tento projekt všechny bavil, máme dobrý pracovní kolektiv =) Věříme, že se bude líbit i uživatelům a že jim bude v mnohém užitečný. S tímto záměrem byl UMBI vytvořen.
Návštěvnost je hodně důležitý parametr. Jakou očekáváte návštěvnost?
V začátcích budeme UMBI podporovat marketingovou kampaní, aby se o něm vůbec lidé dozvěděli. Já osobně věřím, že je to zdařilý projekt, který lidé ocení a budou používat. Sám jsem na návštěvnost zvědav, těžko ji odhadovat. Jestli se však projekt zalíbí (díky své jednoduchosti a přehlednosti), budou si spokojení uživatelé předávat pozitivní zkušenosti a návštěvnost může růst geometrickou řadou. Technicky jsme na to připraveni.
Dobrá, i tak mě zajímají konkrétní čísla.
(po chvilce přemlouvání) Pokud jde o návštěvnost, ideální by bylo za půl roku mít 15.000 UV / day. Počet fotografií za rok odhaduji na 10.000.000 fotografií minimálně.
Na čem bude projekt vydělávat?
Zpočátku vydělávat nebude. Je to pro nás dlouhodobá investice. Očekáváme, že v budoucnu, bude-li se UMBI dále rozvíjet, zapojíme do jeho financování nenásilnou bannerovou reklamu, textovou kontextovou reklamu a možná i videospoty. Určitě službu nebudeme zpoplatňovat, pro uživatele bude nahrávání fotek i všechny základní služby zdarma. Samotná finanční stránka projektu se samozřejmě bude odvíjet od návštěvnosti a oblíbenosti našeho serveru.
Dal jste k dispozici přístup na UMBI. Co očekáváte od čtenářů?
Začátek naší propagace UMBI ještě nezačal. Tak jako každý větší projekt potřebuje i UMBI testovací období mezi úzkou skupinou lidí. Chceme tak doladit poslední nedostatky a případné chyby. Budu rád, když si čtenáři udělají chvilku čas a nahlédnou na www.umbi.cz. Vážím si každého názoru na práci, kterou děláme.
K projektu se vrátíme za půl roku, kdy vyhodnotíme, zda se podařilo dosáhnout požadovaných výsledků. Pokud máte k projektu co říct, použijte diskusi pod článkemZaujal vás rozhovor? Přidejte si RSS 30minut.cz do své čtečky.




Komentářů: 46
Michal
27.11.2009
Ok, takže
Dál mě to přestalo bavit.
Filosof
27.11.2009
>> Otevřel jsem si některé zmiňované weby jako Flickr a zaregistroval se. Jenže, na hotelový pc nešel stáhnout potřebný software.
Předpokládám že zmíněný potřebný software je flash… neb flickr používám už dlouho a nikdy jsem nenarazil na nějaký externí program, který by flickr vyžadoval… jsem tedy docela zvědat na jednoduchý a přívětivý upload stovky fotek BEZ flashe
A ono skutečně – na betaverzi je hromadný upload řešen… JAVOU… která po spuštění vyhodí Security Alert… který nepotvrdím a hromadný upload nefunguje… a reálně je podpora JAVY u uživatelů výrazně nižší než podpora flashe (tak o 10%?)…
mirecekp
27.11.2009
Tak jsme se na umbi podíval a tak nějak nevím… Je vidět, že chtějí cílit na méně zkušené uživatele, ale i tak si myslím že to neni moc ono… Každopádně je tam dost věcí co mi hodně vadí, ale dost věcí co je fajn. konkrétní názory si nechám do diskuze na umbi
bizi
27.11.2009
Instalace Javy bude pro spoustu beznych uzivatelu neprekonatelna prekazka. Proc tohle reseni, kdyz existuji minimalne jednotky free flash uploadovacich „hotovek“ a nektere vypadaji naprosto luxusne a jsou k dostani vcetne src.
bizi
27.11.2009
U poskozenych obrazku (konkretne jpeg) je hlaska „Chybny pristup k souboru“ take dost nesmyslna a uzivateli nic nerekne. Zvlast kdyz mu programy jako ACDSee obrazek dokazi zobrazit.
Ondra
27.11.2009
Dobrý večer,
) chybových hlášek týče – na stránkách ještě
nejsou finální texty. „Pole souhlas s právním ujednáním musí obsahovat
hodnotu“ vypadá hůře než překlad Google Translate ze svahilštiny, v tom
Vám, Michale, musím samozřejmě dát za pravdu 
děkujeme za všechny komentáře. Co se přívětivosti (nebo spíše nepřívětivosti
Ano, flickr. Nešťastně zmíněn v souvislosti s potřebným software, pan Danjuk narážku na nutnost stahovat a instalovat software předpokládám mířil hlavně na největšího českého konkurenta, tedy rajče. Spekulace o tom, zda je používanější Java nebo Flash, je zatím sice na místě, ale předpokládá se, že v budoucnu bude doplněno i flashové nahrávací rozhraní a možná dokonce i desktop aplikace ala rajče, aby se pokryly všechny možnosti. Uvidíme, jak se to všechno zvládne
já
28.11.2009
Design samoucelne zabira moc prostoru a vubec upozornuje na sebe vic nez fotka. A je to pseudomoderne osklive (hlavneze mate hezky barvy v gradientu, kulaty okraje a 3d logo…hja).
Proc jsou obrazky zmensovany browserem?!? Patral jsem po tom jak fotku zvetsit na nejakou rozumnejsi velikost a nedopatral. Taky nefunguji sipky na webu, ackoliv to neco na pozadi ocividne dela.
Kdo probuh vymyslel nazev umbi? Kdyz uz tomu verite tak jste do domeny mohli investovat trosku vic.
„Dal jsem si fotky na ubi.cz. Kam? No unbi.cz. Nefrci. Prece umpi.cz…uu em be i“
Robert
28.11.2009
Zkusil jsem jen projit par stavajicich fotek a dlouho se nacitaji, kazda tak 2–3s. Je to tim, ze sluzba jeste neni v ostrem provozu, tak to bezi na slabem HW, pripadne na pomale lince? Protoze v tuto dobu (5 hodin rano) musi byt server absolutne nevytizeny, ale nacitani fotek je pomale. Nedokazu si predstavit, co se stane, kdyz na to vecer v 8 vleti 100 lidi naraz a zacnou tam sypat, pripadne prohlizet fotky.
Okolo fotky nikde nevidim link na plnou verzi, to umi opravdu jen ty nahledy? Po kliknuti se objevi take mizerna velikost.
Stranka se neumi prizpusobit vyssimu rozliseni monitoru, zabira pulku sirky uprostred a boky jsou prazdne.
Jak zabezpecit fotku heslem, aby si ji mohl prohlednout jen ten, komu poslu s linkem zarovem heslo?
Erik Brozek
28.11.2009
Pokus o nahrani fotky o velikosti 2.1M
A chybova hlaska ktera se nam zobrazila:
„Velikost nahrávaného souboru je příliš velká.“
Pritom na strance http://www.umbi.cz/…fotku/nahraj je napsano:
Nahraj fotku (maximální velikost 5 MB)
Tak nevim kde takzv souhdruzi z NDR udelali chybu:)
Vembl
28.11.2009
Tak mě se to docela líbí. Možná je to tím, že nemám zkušenosti s ostatními podobnými projekty, ale fotku mi to tam nahrálo, mám tam i URL, kterou můžu použít pro její vložení někam na web nebo do blogpostu a víc v podstatě nepotřebuji. Podle mě bude zásadní a rozhodujícví návštěvnost toho webu. Jakmile tam nebudou tisíce UIP denně tak to prostě nemá na reklamě šanci nic moc trhnout.
Hannes
28.11.2009
tinypic.com, boze
Bifik
28.11.2009
Web se mi hodně líbí! Nevím jak vám ostatním ale mně i design. S rychlostí jsem na problémy nenarazil, pouze to omezení na 5Mb.
Luděk Černocký
28.11.2009
Bohužel je tam vše špatně. Prezentace. Funkčnost. Nedomyšlené až běda.
Prezentace je přeplácaná, nepřehledná, bez koncepce. Tipuju, že autoři neměli ani žádný pořádný wireframe, prostě jen „nakreslili pěkný webík“. Jinak si nedokážu vysvětlit rozložení a vůbec výběr prvků. Typický pseudomoderní web 2.0.
Applet pro nahrátí více fotek. Ups. Navíc jsem se k němu musel proklikat přes odkaz „ZDE“. Proč? To mu nedůvěřujete? Nebo si myslíte, že u vás budou lidé nahrávat JEDNU fotku? Applet mi shodil Operu i Firefox (na Macu). Horší je, že mu vůbec nerozumím. Takže se vracím zpět k nahrátí jedné fotky, tu nahraju a – co to je za šílené inputy? Nevadí. Mrknu se na výslednou fotku. A ejhle – jak zobrazím originální rozlišení? Podle zdroje to vypadá, že tam máte nějaký lightbox, ale jaksi nefunguje (raději ani nebudu psát o té JS šílenosti ve zdrojáku). Proč je fotka zmenšená přes HTML? Nechcete generovat náhledy (šetříte servery) ale už moc nešetříte uživatele (2MB fotka v mini rozlišení).
Celé je to tak na 2 hodiny sepisování chyb, hloupostí, nedodělků atd.
Nevěřím, že tato služba bude úspěšná, pokud kompletně nepřekopou front-end (a kdoví jestli i backend). Škoda energie a času autorů.
Petr
28.11.2009
Ad technologie – a opravdu jste zkoušeli tam nahrát těch 10 milionů fotografií? :)
Ostatní služby jinak umějí i posílání fotografií e-mailem. To lze třeba z mobilu daleko lépe než pomocí Javy, Flashe nebo desktopové aplikace.
Michael
28.11.2009
Na umbi se mi celkem líbí přehlednost a grafika webu.
Martin
28.11.2009
Měl zůstat u toho uklízení…
Ondra
29.11.2009
Přeji všem opět dobrý večer,
děkujeme za Vaše podněty, budeme se je snažit využít a chyby opravit. Jestli je design webu hezký či není, to je ryze subjektivní záležitost. Mně osobně se aktuálně výchozí stránka nelíbí, je trochu přeplácaná/nedodělaná, ale už se pracuje na zlepšení. Posílání fotek mailem je z hlediska mobilu skvělá funkce, její zavedení bude zřejmě jen otázka času – stejně jako zavedení mnoha dalších funkcí. Není v plánu vývoj aplikace hned po jejím odladění ukončit. Ohledně rychlosti serveru, jsou určité nedostatky v jeho konfiguraci, ale nemělo by to být pozorovatelné, prověřuje se, jestli není špatně ještě něco dalšího.
PS: Buďte v klidu, Martine, pan Danjuk bude v oblasti úklidu podnikat i nadále
Michal Feltl
29.11.2009
Kdo Vám dělal grafiku? Ta je opravdu ošklivá, počínaje loga. Proč jste se neinspirovali od úspěšných projektů.
Nemluvě o přístupnosti webu. Od odkazů počínaje až po rozložení prvků rozhraní…
Vojta
29.11.2009
Flor: Zakládat alba bez registrace samozřejmě lze. To že se UMBI snaží motivovat k registraci – to je snad jasné. Kdyby registrace nebyla lepší než anonymní nahrávání, tak tam není.
To že bez registrace nelze zakládat fotoalba jste si nejspíš přečetl ve výhodách registrace. Tyto výhody se budou ještě upravovat, stávající verze je pouze hrubá. Občas trochu nešťastně formulovaná. :D
Flor
29.11.2009
Vojta: to je právě ono, registrace z principu poskytuje řadu výhod, takže moc nechápu, proč je kladen takový důraz na to, že Umbi lze používat i bez registrace. Opravdu si myslíte, že zrovna omezené použití bez registrace je to, co na Umbi přitáhne davy lidí? V celém rozhovoru jsem se nedozvěděl jedinou věc, která by měla lidi motivovat k používání Umbi, rychlé a jednoduché sdílení fotek nabízí celá řada služeb, chtělo by to nějaký pořádný tahák, když se chcete prosadit v takové konkurenci.
Zuzana
29.11.2009
Umbi.cz je začínající projekt, který je přehledný, jednoduchý a designově vydařený. Myslím, že veškerá kritika je tu trochu subjektivnějšího rázu, kritika zdrojového kódu je směšná – jak to je, tak to je, nechápu jestli si tím někdo snaží něco dokázat. Osobně bych k tomu přihlížela jako k projektu, který je otevřený názorům a smysluplné a slušně podané kritice, protože jinak to vypadá jen jako snaha zbytečně zabít další užitečný web. Všichni máme možnost pomoci posunout Umbi dopředu, do stavu kde bude spokojená nejen cílová skupina lidí, ale i hnidopichové.
David Biksadský
29.11.2009
Pokud jde o projektový záměr. Ten se mi líbí a myslím si, že prostor pro nový subjekt na trhu tu je. Proto jsem i dělal rozhovor. :o)
Web má několik míst, které by si zasloužili více pozornosti. Ale to je bráno subjektivně, dle projektů, ketré jsem dělal osobně. Jako prvotina Jaroslava Danjuka je projekt dobře připravený.
Ale stejně vše ukáže teprve ostrý provoz. Takže už se těším :o)
Keff
29.11.2009
Rajče je imho tak oblíbené právě proto že je tak jednoduché – stáhnete si uploader (nebo rovnou spustíte z prohlížeče, průvodce vás provede nahrátím, pojmenovat, OK a je to tam. Navíc extrémně rychle!).
To samé pro zobrazení: ok, je tam banner, ale jinak jen bílé pozadí, fotka, a odkazy na další/předchozí. Přecházení mezi fotkami spoustou způsobů: šipky, klik na fotku, další fotka je velká, hezká a zobrazí se hned.
Já od zobrazovadla fotek nic nevíc nechci, a chci se koukat na fotky, ne na barevné gradienty třiceti obrovských tlaačítek mezi kterými se krčí moje fotka.
Umbi = fail.
BadGuy
29.11.2009
Moc nechápu příchod takového projektu v době, kdy se sdílení fotografií přesouvá na Facebook a další sociální sítě. Pokud mám já i moji přátelé účet na Facebooku, nevidím vůbec žádný důvod, proč bych nahrával fotografie na UMBI.
Z toho bych usuzoval, že projekt má být cílený na starší, počítačově méně zdatné uživatele, kteří sociální služby nevyužívají. Ti ale buď používají stávající služby jako Rajče, nebo nemají potřebu sdílet fotky vůbec.
Každopádně si nedovedu představit nějakou větší uživatelskou skupinu, která přestane využívat to, co využívala a přejde na UMBI. Proč?! Není důvod přecházet.
Vojta
29.11.2009
Keff: „Rajče je imho tak oblíbené právě proto že je tak jednoduché“
Dovolím si trochu oponovat. Postup na rajce.net:
1)Registrovat se, 2)stahovat program, 3)instalovat ho a až poté 4)nahrávat fotky, tomu neříkám rychle a jednoduše.
Omlouvám se ale tohle vypadá docela komicky(zdroj rajce.net):
1. vytvořit účet
byl jste úspěšně přidán na stránky rajce.net pod přezdívkou **** (vaše adresa je ****.rajce.net).
2. stáhnout a nainstalovat program
Nyní můžete stáhnout program, nainstalovat, spustit a potom se můžete přihlásit (pomocí emailu a hesla).
.....A až poté začít nahrávat fotografie.
Neříkejte mi, že je rajče jednoduché a rychlé.
Marek Stejskal
30.11.2009
Jednoduchost, proč ne. Ptám se tedy jak jednoduše nahraju fotku přes mobil? Otevřel jsem stránky přes iPhone který z toho byl zmaten stejně jako já :( Doufám, že nepíšu komentář do archivu.
Martin Štěpař
30.11.2009
2 Keff: Musím souhlasit. Nebudu hodnotit design z hlediska výtvarného, to bych byl nařčen ze subjektivity. Neopdustím si ale podotknout, že z hlediska uživatelského rozhraní a přístupnosti se mají autoři ještě hodně co učit – přímo do očí bijící tlačítka téměř na každé stránce uživatele přimějí spíše k tomu, že web opustí, než by na některé vůbec kliknul.
Soutěžního tlačítka jsem si všiml až po důkladném pročtení všech textů. Osobně bych čekal, že to bude to jediné tlačítko, které mě na úvodní stránce zaujme. Místo toho je zcela nevhodně umístěno vedle stejně výrazného tlačítka „Jak pracovat s umbi?“ – nevím, jaká úroveň znalostí se předpokládá u uživatelů, ale u webu pro nahrání fotek, který má v nabídce odkaz „Nahrát fotku“ a tvrdí o sobě, že je jednoduchý, by takovýto odkaz měl být normálním textem, nejlépe někde pod tlačítkem Nahrát fotku či podobně.
Pokud autoři nechtějí návštěvníky odradit během první čtvrt minuty, měli by rozhraní předělat, zjednodušit a zpříjemnit – tak, aby se uživatel necítil jako zajatec 5 mega tlačítek a jednoho záhlaví.
Filosof
30.11.2009
>> Zuzana: Umbi.cz je začínající projekt, který je přehledný, jednoduchý a designově vydařený. Myslím, že veškerá kritika je tu trochu subjektivnějšího rázu…
Ano. Stejně jako veškeré pozitivní komentáře jsou subj. rázu. Ono lze těžko komentovat objektivně. Autoři kriticky laděných komentářů se pravděpodobně snažili pomoci projektu – z pozitivní zpětné vazby vylepšení nevznikají, protože to, co je dobré se přece nebude měnit
Autoři UMBI si musí uvědomit především jedno. No. One. Cares. About. You.
mini-me
30.11.2009
Zobrazování fotek je opravdu pomalé – z komentářů je celkem jasné proč #fail
Nahrání png obrázku s průhledností – průhledná se změní v růžovou #fail
V jednoduchosti je síla – potřeba se toho držet i u grafiky webu, je velmi rušivý. Při běžném notebookvém rozlišení 1280×800 se standardními lištami prohlížeče musím na fotku scrollovat. #fail
Také javovský applet, který ještě navíc na každého vybafne s oznámením o neověřitelnosti digitálního podpisu, je velmi nešťastné řešení.
Nekdo
30.11.2009
Takovych sluzeb je ale na netu opravdu mnoho – a opravdu jednoduche: na uvodni strance formular s tlacitkem upload. Zadne registrace, zadne stahovani software (ani java, nebo flash). Tazke opravdu nevim kde je ten napad …
Martin
30.11.2009
No nevím, pod pojmem „jednoduchost ovládání, funkčnost, rychlost a přívětivé uživatelské prostředí“ si představuju něco úplně jiného než je současné umbi. Proč jednoduše neuděláte českou kopii http://www.pict.com/
Arnošt Lupínek
30.11.2009
Rozumím potřebě veřejně se vymezovat se vůči „konkurenci“, takže zmíním jen pár faktů o „špatném“ rajčeti.
Program samozřejmě spustíte i bez instalace.
Nahrát fotky můžete i jen přes webový prohlížeč. Dále pak emailem a dokonce i přes MMS.
Z iPhone fotky nahrajete emailem – vyfotit, sdílet, odeslat.
kapcus
02.12.2009
Mam z toho dojem, ze nez jste zacali tvorit, nedostatecne jste se rozhledli…pac ty odkazy, co posilali ostatni, zejmena http://www.pict.com/ , delaji to same a tipuji, ze lepe.
Pavel
02.12.2009
Já tam naštěstí vidím plno nešťastných chyb. Mrzí mě jediné, že jsem se na svůj projekt před rokem vykašlal. Jestli se chytí umbi.cz tak jsem klidný, chytím se bez problémů taky.
Nesouhlasím s tím, že všichni jsou na facebooku a kdo jiný by chtěl používat něco jako rajče apd… to je příliš úzkoprsé. A pokud máte pravdu, tak je to přece hloupost zakladatelů podobných portálů – není potřeba se na ně zlobit, zkrátka to za pár měsíců ukončí s tím, že to byla chyba ;)
Radek
05.12.2009
Lidi si dnes myslí, že si odskočí od nějakého jiného oboru k webu a že ten jejjich první pokus bude zaručeně úspěch. Je trošku pokrytecké pomlouvat Flickr a pak ho kopírovat viz " Další fotky v albu", slidedshow…
Přál bych mnoho štěstí, kdyby na mě pan Danjuk nepůsobil trošku povýšeně na někoho, kdo je na webu úplným nováčkem. ( konkurenci v České republice v podstatě nemáme, Chce konkurovat zavedeným fotoportálům typu Rajče nebo Flickr ) a podobné výrazy.
Někdo tady nazval kritiky hnidopichy, možná že ta kritika byla odezvou právě na ty velká slova od pana Danjuka na účet Flickru, Rajčete… Připadá mi to trošku jako styl Radka Hulána… Já mám něco extrémě nového a jednoduchého viz třeba nahrávní fotek bez programu a přitom je nahráváte flashem, tak jako Flickr a Rajče.
Tak mi nějak uniká ta vyjímečná myšlenka a odlišnost.
Vojtěch
07.12.2009
Radek: Co se týče toho že máme něco nového, jednoduchého a nahráváme stejným způsobem jako rajče. Rajče nahrávání flashem spustilo teprve nedávno a doteď je to myslím v testovací verzi. Je to docela nepřehledné a ještě ne zcela funkční.
Porovnejte si nahrávání na rajčeti a na UMBIm. Už jenom registrace kterou na UMBI nemusíte vůbec provádět a na rajčeti ano je krok který vám zabere pár minut navíc. Zbytečně.
Jinak Flickr tady nikdo nepomlouval. Až na to že na jeho používání potřebujete registraci, navíc registraci s yahoo id, bez kterého to nejde. Flickr je zajímavá služba, ale není to naše konkurence. Není totiž česky a tak ho naše cílová skupina používat nebude.
Jakub
07.12.2009
Mně osobně se UMBI líbí. Jedná se o rychlou a jednoduchou cestu, jak nahrát své fotografie na internet. Hlavní výhodu vidím v absenci nutnosti registrace – stačí najet na stránky http://www.umbi.cz nahrát fotku a za pár sekund k ní máte link.
Kdo chce UMBI využívat k náhrávání fotek, třídení je do alb a vytváření filmových alb, tak se sice zaregistrovat musí, ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že se jedná o velmi krátkou proceduru (do 15 sec).
I samotné prohlížení fotek jiných uživatelů je velmi rychlé. Vlastním připojení od UPC – 10MB/s a neměl jsem problém s načtením kterékoliv fotografie, všechny se mi zobrazily okamžitě po kliknutí.
Jediné co bych změnil je přidání nových vzhledů a možnost jejich přepínání. Aby si každý mohl vybrat co mu vyhovuje. Současný vzhled se mi líbí, ale chápu i lidi, kteří by mohli mít výtky.
pavel
18.12.2009
Když už je řeč o rychlosti nahravaní. Při nahrávání např. 100 fotek z nějaké akce/svatby/oslavy vydím rychlejší volbu Rajce kde vyberu složku a vše se vybere a nahraje. Nepřipada mi rychlejší každou fotku odklikavat extra…:)
Jaroslav Danjuk
14.01.2010
Zdravím čtenáře 30minut,
chtěl bych poděkovat za mnohé Vaše příspěvky, mezi kterými se našla objektivní kritika i přínosné návrhy
Ze všeho nejvíce mne zde ovšem fascinují zelenáči, kteří nemají ani žádné vlastní pořádné stránky a ihned poté, co vypadli ze školy, tady hodnotí jako největší světoví machři v oboru. Lidi, podívejte se do zrcadla a pravdě do očí – to, že napíšete někam do příspěvku, že je vše špatné, že máme zůstat u uklízení a kdo nám proboha dělal grafiku, to by Vám šlo. Ale sami jste pro společnost a pro lidi neudělali ani ťuk; a nejhorší je, že zřejmě asi ani neuděláte. Jste jen naivní a zahledění do vlastních, dozajista nezměrných, dovedností.
Samozřejmě se najdou lidé, kteří naši práci ocení a jsou rádi, že taková služba existuje – a že jí nevlastní veliké společnosti a podniky, které se nestarají o názory lidí a už vůbec ne o další vývoj dané služby, ať už tvorbu nových funkcí či přizpůsobení uživatelům. Ano, na Rajčeti se mění jen reklama, žádné funkce nepřibývají. Desítky bannerů, které vám blikají před očima – ostatní je několik let nezměněné. Facebook také každý nemusí, mimo zdi Vašich kamarádů ty fotky také nikdo neuvidí a navíc ne každý chce na facebook, vždyť je to ztráta soukromí. Hodně lidí si to neuvědomuje, ale je tomu tak.
Aktuálně připravujeme novou verzi Umbiho, kde jsme se pokusili zohlednit veškeré návrhy a připomínky. Tato verze bude hotova tak za 2 měsíce a myslím, že i ti hnidopichové mezi Vámi se mají na co těšit
Arnošt Lupínek
21.01.2010
@Jaroslav Danjuk … Řvi si a nadávej, nezmůžeš nic, mladej. I kdybys řval z plnejch plic …
Radek
24.01.2010
tak jsem to tipnul dobře s tím Hulánem. Vidím ho na FB mezi fanoušky a ten styl Danjukova nadávání ( na své potencionální uživatele ) a plivání na konkurenci taky sedí.
, zaručený to recept na dlouhodobý úspěch.
Pavel Mládek
25.01.2010
Na tento rozhovor a pana Danjuka jsem nalezl zajímavou reakci zde: http://blog.dlb.cz/jak-se-dela-pr/
Svatá pravda.
Martin
30.01.2010
Tak to raději zůstanu u Flickru a Rajče :)
joro
26.02.2010
Závod byl odstartován – favorit už vyběhl ze startovních bloků:
http://2i.cz/
Pavel
02.03.2010
na rychlé uložení a použití v článku je http://2i.cz/ je vážně super, na prezentaci obrázků pro kamarády raději zůstanu u http://www.papricka.cz ;)
Vitezslav Valka
06.03.2010
Jojo. http://www.2i.cz po nekolika vycistenich v designu urite ma u me naskok… Majitel ma precejen ve fotkach vice nalitano…
Vložte svůj komentář