Martin Rozhoň: Vivantis je černým koňem na trhu eshopů. Prodáváme věci, které nejsou tolik vidět.

Zdeněk Cendra, 24.02.2009, 14:20, 18,086 přečtení

Martin Rozhoň

Projekty: Vivantis.cz – online internetové obchody
Projekty: Parfemy.cz, Krasa.cz, Hodinky.cz, ProZdravi.cz, Sperky.cz
Pozice: Ředitel společnosti – Vivantis.cz (2000 – dnes)
Profil: LinkedIN

Přinášíme první část rozhovoru s Martinem Rozhoněm, druhou část publikujeme na konci týdne.

Co je primárním businessem, kterým se Vivantis zabývá? Navenek působíte jako firma, která umí levně nakoupit a dobře prodat.

Základem je nakoupit, odprezentovat a prodat se ziskem. Přidanou hodnotou například prozdravi.cz, jednoho z našich prvních projektů, jsou některé vlastní produkty. Například Eregma, což je produkt na podporu potence pro muže, jsme vyvinuli s Farmaceutickou fakultou z Hradce Králové. Dosahuje prodeje přes 25.000 balení ročně. Momentálně nabízíme již druhou verzi tohoto produktu na který byla provedena klinická studie Nemocnice u Sv. Anny v Brně s výbornými výsledky.

Celkově jsou přidanou hodnotou převážně služby a kvalita celkového procesu pro zákazníka. Na rozdíl od jiných internetových obchodů máme většinu produktů skladem a jsme schopni ho dodat do 2. dne.

Čím je to dáno?

To, že máme většinu sortimentu skladem a můžeme ho rychle vyexpedovat, je pro nás veliká konkurenční výhoda. Pokud si dnes v 1 hodinu odpoledne zákazník objedná zboží, má ho druhý den dopoledne obchodním balíkem České pošty u sebe. Ve skladových zásobách máme kolem 50 až 100 miliónů podle období roku. Vyplatí se nám nakupovat ve větších objemech.

Zaměstnanci o svém šéfovi: „Pro většinu lidí, kteří se s Martinem setkají je velkou inspirací, protože „on to prostě umí“.“

Kdo je vaší největší českou konkurencí a stojí proti vám na trhu?

Myslím si, že nemáme žádného „kompletního“ konkurenta. Kasa.cz či Mall se v některých směrech dají nazvat naší konkurencí, na druhou stranu se ve většině komodit nekřížíme. Například se nepouštíme do elektra.

Každá naše komodita má svého konkurenta, celkově se to ale říci nedá.

Na webu propagujete to, že nabízíte nejlevnější zboží na trhu. V případě, že tomu tak není, nabízíte zákazníkům slevy. Funguje tento model propagace?

Jsme v takové drobné schizofrenii. Na jednu stranu se snažíme „tlačit“ maximální kvalitu služeb a bonusy pro zákazníky, dopravu zdarma, bonusy, slevu na další nákupy… Na tu druhou se snažíme být nejlevnější na trhu. Občas narážíme na to, že jsou v podobných případech naše marže blízké nule. Pokud to ovšem garantujeme, tak také zboží za danou cenu zákazníkovi prodáme.

Je ale třeba říct, že takových zákazníků není tolik. Jsou to skutečně jednotky měsíčně.

Takže je to spíše takový marketingový slogan?

Je to skutečně součást marketingu, na druhou stranu se snažíme těmto zákazníkům maximálně vyjít vstříc a dodržet co slibujeme.

Kolik zásilek denně vyexpedujete?

Za minulý rok máme 253.000 odeslaných zásilek. Tendence je ovšem vzrůstající, nárůst byl někde kolem 26% oproti předchozímu roku. Před Vánocemi to bylo až 5.000 expedovaných zásilek denně.

Jak posíláte takové množství balíků?

My tu máme přímo pobočku České pošty, pracovníci pošty tu zásilky rovnou třídí na směry a balíky od nás odcházejí poštovními auty.

Znamená to, že si stále zákazníci vybírají spíše dopravu Českou poštou a platbu dobírkou?

Pro nás je samozřejmě zajímavější, když zákazník zaplatí zboží předem, vzhledem k tomu, že někteří lidé stále zneužívají doručení na dálku, zboží vrací nebo ho nevyzvedávají.

Co se týče plateb dopředu, využívá je asi 2% zákazníků. Vratky se nám podařilo během doby velmi výrazně zredukovat, máme poměrně propracovaný systém potvrzení objednávek, informace o expedici, o dodacích lhůtách, link na sledování balíků, informační sms,… Máme také vybudovaný ochranný systém proti zákazníkům, kteří dělají fiktivní objednávky například dle IP adresy nebo dalších údajů.

Čím je dáno, že lidé zatím moc nechtějí platit dopředu?

Určitě je to dáno trochu historicky, je to vlastně z části český zvyk. Navíc se může v některých případech stát, že zboží nemusí být dostupné. V tu chvíli samozřejmě nechtějí posílat platbu dopředu.

Mluvíte o skladových zásobách v řádech milionů korun. Jak je na tom v těchto segmentech konkurence? Co třeba lekarna.cz?

Lekarna.cz je založena na přesně opačném systému. Přestěhovali distribuci do Vysokého Mýta hned vedle areálu velkoobchodního dodavatele.

Jde o to, jaká konkurence. Jen v parfémech je něco kolem 400 internetových obchodů. My se v rámci garance cen snažíme držet v TOP 5 konkurentů pokrývajících až 80% trhu. Ve všech segmentech našeho podnikání jsme těmi největšími na trhu. Velice málo prodejců má zboží skladem, vyjma parfémů. Drtivá většina konkurentů má minimální skladové zásoby.

Jak se Vám osvědčily affiliate programy?

Kromě přímého prodeje máme provizni-system.cz, který umožňuje klasický affiliate s 10% provizí. Druhou věcí je tzv. speciální dealer. Poskytneme kompletní export dat, dealer si vytvoří vlastní e-shop, naimportuje kompletní data a my vyřizujeme objednávky jeho jménem. Další možností je alianční partner. V takovém případě si dealer zajišťuje i distribuci. Poslední distribučním kanálem je klasický velkoobchod.

Skutečně existují subjekty, které Vaše dealerské programy využívají?

Provizní systém většinou využívají lidé jakožto přivýdělek k vlastnímu webu.

Speciální dealeři jsou většinou lidé s vlastním e-shopem, kteří se snaží například rozšířit vlastní obchody. Takových je něco kolem 40. Naše zboží je tím pádem na více místech, má více brandů.

Alianční partneři jsou většinou velké firmy, které chtějí rozšířit vlastní e-shop o nějakou učitou komoditu, ale nechtějí investovat do skladu, databází produktů a dalšího. Těmto partnerům se často spolupráce s námi vyplatí více. Mají 100% dostupnost zboží a je to pro ně výhodnější řešit vše skrze nás.

Poté jsou tu velkoobchodní partneři, kterým skutečně poskytujeme pouze velkoobchodní dodávky zboží.

Chystáte expanzi do zahraničí?

Rosteme velmi rychle v rámci České republiky, takže nechceme tříštit naše síly jakoukoliv zahraniční aktivitou.

Jaký je problém expanze ve Vašem případě, například na Slovensko? Jazykem to asi nebude…

Musíte založit firmu, sehnat lidi, které nemáte pod kontrolou, řešíte logistiku a další. V první řadě ovšem neznáte trh. Energie, kterou bychom do toho vložili, má pro nás menší návratnost například na Slovensku, než tady u nás.

Myslíte si, že máte ještě dostatečný prostor pro růst?

Určitě. Dnes jdou přes internet necelá 2% obratu maloobchodů, očekávám 20% během 10 let. Vyrostli jsme o 26% za minulý rok, což je pro nás velmi zajímavé. Nemáme chuť jít kamkoliv jinam, to raději otevřeme další komoditu v České republice. Právě proto jsme koupili například obleceni.cz.

Na zahraničních trzích jsou místní hráči, kteří mají oproti nám reálné výhody. Důvěryhodnost, znalost trhu… V jiných zemích fungujeme prostřednictvím aliančních partnerů, raději dáme zboží jim, čímž se tam my sami dostáváme.

Na Slovensko jde poměrně dost parfémů skrze velkoobchod. Máme tam mnoho odběratelů.

Mluvil jste o obleceni.cz. Věříte, že si lidé budou skutečně kupovat ve velkém oblečení na internetu?

Obleceni.cz je obrovská výzva. Když nám bylo oblečení nabízeno před 3 lety, řekli jsme, že do toho nejdeme.

Stalo se ovšem to, že člověk, který nám to tehdy nabízel, zkrachoval. Má X e-shopů a oblečení mu nešlo, potřeboval uhradit dluhy a rozhodl se k prodeji. Řekl mi: „Sežeň mi kupce.“ V tu chvíli jsem o tom začal přemýšlet a řekl jsem si, že třeba za 5 let by to mohlo být zajímavé.

Rozhodli jsme se, že se pokusíme udělat nějakého „kočkopsa“, něco mezi tím. S původním provozovatelem jsme se dohodli, že do jeho podnikání vložíme peníze, dali jsme mu 600.000 za doménu. Umíme sehnat návštěvníky a marketing. Řekli jsme: „Pojďme to zkusit společně, my sami to dělat nechceme.“ Zatím se za obleceni.cz stydíme, protože není udělané „po novu“.

Během 4 měsíců bychom chtěli spustit rebrandovaný shop. Snažíme se tam dostat nové, kvalitnější značky, abychom se posunuli do spektra od středu trhu nahoru.

Jak velkou provizi máte na jednotlivých komoditách?

Například parfémy jsou zboží, na kterých mají kamenné obchody obrovské marže. My je máme až za poloviční ceny a tím se trochu dostáváme do problémů. K tomu se přidává i pro nás nepříznivá změna v kurzu dolaru. Takže je otázkou, jestli dokážeme udržet stejné provize pro partnery jako dosud.

Když se podíváme na produkty z ProZdraví: Donedávna jsme u některých produktových skupin pracovali se 7–8 % marže, cíleně jsme „prodělávali“. Teď jsme to zvedli na 12%, i za tu cenu, že už nejsme nejlevnější ve všech produktech. V poslední době vzniklo mnoho internetových lékáren, které nemají tak vysoké náklady a mohou být za cenu horších služeb levnější.

Na druhou stranu jsou tady komodity jako např. hodinky, pro které máme exkluzivní smlouvu s Klenoty Aurum na všechny jejich značky jako Armani, D&G apod., kde je nastavená vysoká marže (40–50%) a my ji nemůžeme snížit, protože musíme respektovat jimi nastavené ceny, je to součástí smlouvy.

V průměru je to nějakých 20% marže.

Máte vlastní engine e-shopu. Není výhodnější koupit hotový systém, který se pravidelně aktualizuje, třeba když na trh přijde nový platební systém?

Neznám obchodníka, který by prohlásil, že má ideální řešení. S e-shopem je vždycky problém, ať už si ho děláte sami, nebo ho máte od externího dodavatele. Podle mého názoru se objeví vždycky více problémů s produktem, který vám vytvoří někdo jiný a jste pak na něm závislý. Zpočátku jsme zkoušeli fungovat na hotovém řešení od NetDirectu. Byly s tím obrovské problémy, takže jsme „utekli“ a postavili si vlastní tým programátorů, dnes pro nás 4 pracují na fulltime.

To mi moc nezapadá do konceptu, vaším úkolem je „balit krabice“, nejste developerská společnost.

Samozřejmě, že spoustu věcí dělat nebudeme, na logistiku máme Českou poštu, sjednáváme DPD nebo PPL. Pak jsou tady klasické obchodní záležitosti, které musíme zmapovat – co se bude prodávat, za kolik, jak to prezentovat na webu. Následuje marketing, ten máme velmi dobře propracovaný. Vkládáme do něj přes 20 milionů ročně, drtivou část pohltí výkonnostní marketing: PPC, SEO, ale i brand reklama, PR články ve specializovaných časopisech – klasickým příkladem je článek o hodinkách Traser nebo Android, na které máme zastoupení pro ČR v klenotnickém časopise.

Vraťme se k těm e-shopům…

E-shop je pro nás klíčový a proto nechceme být závislí na třetí straně. Pak potřebujete banální úpravu a čekáte na ni měsíc. Spousta firem, které engine e-shopu outsourcují, s tím mají obrovské problémy. Z toho důvodu jsme se rozhodli pro vlastní řešení.

Jsem „nedostudovaný informatik“ a rámcově této problematice rozumím, takže jsme schopní si inhouse ohlídat vlastní programátory. Jsme mnohem flexibilnější v momentální implementaci toho, co zrovna v e-shopu chceme. A to je nesporná výhoda.

Kam podle Vás směřuje vývoj internetového prodeje?

Snažíme se personalizovat nabídku. Evidujeme třeba, že si zákazník objednal dámský parfém, např. Hugo Boss ten a ten. Pak mu nabídneme novinku této značky. Nebo si dříve objednal tablety na hubnutí, nabídneme mu je znovu v okamžiku, kdy mu má balení dojít. Není to žádný zásadní krok, ale umí příjemně zvýšit tržbu.

Internetový prodej je poměrně mladý segment trhu, stále se ještě silně vyvíjí. Lidé si jej postupně osahávají a objemy tržeb se postupně zvedají. Zákazník si objedná nejprve něco malého na zkoušku, pak už to jsou dva tři produkty a pak velká objednávka pěti a více položek.

Takže nás čeká velký rozvoj?

Uživatelů internetu stále přibývá, sekundárně pak roste počet těch, kteří na internetu nakoupí, terciárně počet těch, kteří nakoupí opakovaně a ve větších objemech. Trh roste a stále ještě není nasycen. Nárůst je teď o nějakých 20–30%, předpokládám, že tempo teď trochu zvolní, ale stále ještě v nejbližší době půjde o velmi zajímavá čísla.

Zkoušíte nové prodejní metody?

Oťukáváme tzv. emocionální shopping. Zatím si ještě nemyslíme, že by se nám do této metody vyplatila větší investice, ale určitě je to zajímavý experiment.

Co si máme pod pojmem „emocionální shopping“ představit?

Například nakupování podle barev, tvarů apod.

V USA existují e-shopy, kde si na začátku vyberete z palety barev. Řekněme, že máte rád žlutou – vyberete si tedy právě ji a shop Vám pak nabízí převážně žluté zboží.

Zjednodušeně řečeno, základem je nasbírat o návštěvníkovi co nejvíce „emocionálních“ údajů a podle toho personalizovat nabídku cílenou přímo pro něj. Budeme teď zavádět to, aby si zákazník mohl vybrat hodinky podle barvy, tvaru a velikosti ciferníku atd.

Necítíte nevýhodu oproti kamenným obchodům, kde se podívám do výlohy a z dvaceti hodinek mi jedny padnou do oka?

Pravdou je, že šíře našeho sortimentu nám začíná být brzdou. Pokud máme zůstat u hodinek – v nabídce máme 7.000 typů. Zákazník má k dispozici filtr podrobného hledání. Část zákazníků hledá podle exaktních parametrů: klasicky cena, funkce, digitální/ana­logové. Ale ta druhá část uvažuje tak, že chce třeba růžové hodinky s velkým ciferníkem a s kočičkou uprostřed. Tento přístup se teď do našich e-shopů snažíme rovněž vložit. Říkáme tomu „měkké faktory“ a využijí je spíše ženy.

V současné chvíli zákaznice řekne: „Váš sortiment procházela tři hodiny a spousta věcí se mi líbila, ale neuměla jsem si mezi nimi vybrat, tak jsem šla do kamenného obchodu, tam měli tři typy a já si z nich jeden vybrala.“ Je to docela zajímavý fenomén.

Pokračování druhé části rozhovoru s Martinem Rozhoňem.
Přidej článek do své sociální sítě:
  • Facebook
  • TwitThis

Zaujal vás rozhovor? Přidejte si RSS 30minut.cz do své čtečky.

Komentářů: 25

Karel Marny

24.02.2009

Hezky clanek, konecne trochu skutecne uspesnych lidi.

Jen tak dal 30minut!

Co zkusit Davida Durone? Ted popobehl ve Vodafone do UK.

Jiří Holý

24.02.2009

Tohoto člověka si pamatuju hlavně jako spamera.

Vojtěch Sláma

24.02.2009

Výborný rozhovor, díky za kvalitní počtení.

Richi

24.02.2009

Ten poslední odstavec znám moc dobře, velký výběr je někdy problém protože lidi si nechtějí vybírat, chtějí aby jim někdo řekl co chtějí :-)
Spousta lidí to řeší tak že jdou do kamenného obchodu, tam si vyberou a pak si to najdou na internetu kde to je levnější a koupí.

Hannes

24.02.2009

co se tech vuni tyce, ceske eshopy jsou dost osemetne. temer vsechny prodavaji relativne nekvalitni arabske vyrobky s nizsim obsahem alkoholu nez treba v USA, kde je cena navic polovicni. ale dokavad to lidi furt kupujou (protoze o tom vicemene nevi) tak to asi nikoho moc nezajima…

Tomas

24.02.2009

Hannes: zdroj?

Richi

25.02.2009

Hannes: Ty sis nechal dělat chemický rozbor? Máš na to nějaké potvrzení?

Radek

25.02.2009

Hannes, i mě by zajímal zdroj tvojí informace. Schválně jsem si vzal do ruky krabičku od Hugo Boss No. 5 zakoupeného na parfemy.cz a ten hlásí Made in UK. Takže o jakém arabském výrobku je řeč?

networ

25.02.2009

jedina skoda je, ze pokud chcete xml feed pro svuj obchod chteji po velkou castku pro aktivaci a docela velke odberatelske podminky :(

H4manek

25.02.2009

Moc hezký článek

Milan

02.03.2009

Dobrý rozhovor. A zaujalo mě, že mají ve firmě pobočku České pošty, přiznám se, ž by mě to asi nenapadlo :D

jarda

12.03.2009

Dobrý článek, ta pošta mně taky dostala :)

strieborné šperky

12.03.2009

Wow, skvelý rozhovor :)
Dosť ma zaujíma ten Váš dropshipping, len poplatok vstupných 10k atď. ma odradilo… :)

Mario

13.10.2009

Krásně vytvořený reklamní článek, bravo. Již delší dobu se taktéž pohybuji v oboru internetových obchodů. Pokud tento článek mám brát vážně, pak informace o 253.000 odes­laných zásilkách za rok pro Českou republiku (i když máte „hezké“ domény) musím opravdu brát jako zcestnou a naprosto klamnou informaci, stejně tak jako informaci o před Vánocemi to bylo až 5.000 expedovaných zásilek denně. Vážený pane Rozhoň, nechci znevažovat velikost společnosti Vivantis a.s. kterou ve vašem reklamním článku povyšujete na nadboha, ale každý, kdo trochu vidí do problematiky e-shopů v České republice se těmto vašim zcestným číslům musí snad jen vysmát. Trochu mi tato čísla zavání UFO a SCIFI, ale samozřejmě vy sám nejspíš víte jak se věci mají., ruku na srdce.. ta čísla nejsou taková že :) Každý takovýto článek od vás, a že velmi rád nadnesená data ve svých zprávách zveřejňujete, mě jako osobu, která má dobré informace o finančních tocích na českém e-obchodování mi tak trochu vyvádějí z mír a přijde mi váš přístup trochu nefér vůči ostatním seriozním a slušným obchodníkům. Možná by bylo dobré se sám nad sebou zamyslet, ono do oči bijící spojení s největším vyhledávačem v ČR (což lidé z naší branže vědí) na vás taktéž nejlepší světlo nehází. Chápu úspěšnost vaší společnosti, dokonce vám i úspěch přeji, ale trochu byste se nad těmi čísli měl sám osobně zamyslet a veřenosti sdělit raději fakta než-li nesmysly. Pokud jste opradu seriozní obchodník, pak byste měl i tak vystupovat vůči svým zákazníkům. Je to pouze vaše volba.. přeji mnoho obchodních úspěchů s takovým přístupem k vašim zákazníkům a věřím, že i nadále vám lidé takováto čísla budou věřit :) já mezi ně opravdu nepatřím

Doktor

04.11.2009

Mario: Vivantis má obrat cca 600 mil. korun. To je veřejná informace (obchodní rejstřík). Děleno 253 tisíci zásilkami to je cca 300 korun na zásilku. Normální číslo u zboží, které prodávají. Co se vám na tom nezdá?

Mario

10.11.2009

Doktor: 300 korun na zásilku je holý nemysl při tomto druhu sortimentu, toto číslo je nasprosto nízké a nesmyslné, pochopitelně může být poníženo affiliate. Co je ale divné, zkuste se zamyslet nad číslem 253.000 zásilek/roč­ně (toto číslo vyčtete pouze z nějaké směšné zprávy vydané Vivantis – nikde jinde ho nenajdete), toto číslo si vydělte 365dny v roce (což pochybuji že dělají 24hodin denně a to ještě k tomu 7dní v týdnu), i přesto vám pak vyjde cca 693 zásilek za každý den. Pak se koukněte, kolik lidí zaměstnávají. Můžete mi jako „hloupému naivnímu člověku“ vysvětlit, kolik lidí a jak dlouho by balilo takový objem zásilek a hlavně pro koho v České republice? Kdo by takový objem zboží stále objednával? Nepovšiml jsem si, že Vivantis a.s. expeduje i do zemí EU ani třetích zemí. Možná se pak ještě zamyslete nad číslem 5000 zásilek balených za den v převánočním shonu. No klobouk dolů, víte kolik lidí a za jaký čas by zabalilo a vyepedovalo 5000 zásilek? Zkuste si to prosím sám na nečisto a pak mi napiště jak dlouho vám to samotnému trvralo :-) No… nejspíš jsem opravdu pouhý „hloupý naivní člověk“, ale o číslech přemýšlím, zkuste to také.

Mario

10.11.2009

Doktor: kdybyste ještě stále pochyboval o číslech, je dobré si přečíst třeba tento „pravděpodobný článek“ http://blog.lightblue.cz/…ivantis.html . Zde se dočtete, že hodinový výpadek serverů ve špičce stojí Vivantis 500 objednávek za hodinu.. zkusíme počítat ano???. 500×8 (špička) 250×16 (mimo špičku) = 8000 objednávek za standartní den??. Pokud mám tedy věřit číslům, zdá se vám i tento článek ok? Zkuste počítat .. 300.000kč/hodinu výpadku.. no panečku… za rok to udělá skoro státní ropočet… no páni.. klobouk dolů.. Teď ale bez legrace… vážně vám přijdou ta čísla ok? Sorry, mě ne.

Martin Rozhoň

07.12.2009

Pokusím se vysvětlit diskutovaná čísla.

Za rok 2008 vyexpedoval VIVANTIS a.s. opravdu 253 000 zásilek a dosáhl obratu 413 MIL Kč viz http://www.vivantis.cz/…cke-vysledky obrat můžete ověřit v obchodním rejstříku – jsme auditovaná společnost.

Průměrná hodnota objednávky je cca 1 600 – 1 700 Kč.

Co se týká počtu zaměstnanců, tak stálých je cca 100 + na Vánoce je cca 50 brigádníků, abychom to stihli zabalit a věřte že je to šrumec :-) – např dnes jsme expedovali přes 3 000 zásilek.

Co se týká maximální ceny za hodinu výpadku serverů, tak je počítána právě na tu předvánoční špičku. V běžném roce je to samozřejmě mnohonásobně nižší.

Martin Rozhoň

Mario

08.12.2009

Děkuji za vyjádření. Nyní tedy k upřesněným faktům. Dle výkazů zisků s ztrát za rok 2008 http://www.justice.cz/…t/insl/index?… (str.6) Vivantis za prodej zboží měl v běžném období roku 2008 hrubý obrat 61.263.000kč – asi koukám špatně, ale částku 413mil bohužel nikde v celé rozvaze roku 2008 nevidím. Budiž, nespíš nějaká nešťastná náhoda?? Myslím ale, že v rozvaze jsou čísla za prodej zboží jasná. Nezlobte se na mě, celé mi to tak trochu nyní připadá, jako 1. povyšování se nad konkurencí – nějak dost dobře nechápu důvod, ale budiž, je to vaše věc… 2. začínající již dlouhodobě předem prokalkulovaná příprava na budoucí nadhodnocený spekulativní prodej Vivantis a.s. v řádech stovek milionů, nemýlím se? Možná se pletu, ale takto to na mě nyní celé působí. Chápu vaše obchodní úspěchy, velmi vám je přeji, jelikož v českém internetovém prostředí je málo lidí, kteří umí tak dobře ekonomicky a obchodně uvažovat jako vy, to je bez diskuze, myslím že spousta obchodníků by se od vás mohla učit.. a právě proto mě, jako člověka znalého této obchodní problematiky takováto (promiňte mi ten výraz „směšná“ čísla zarážejí a trochu vaše serioznost v mých očích klesá). Jistě si každý soudný člověk udělá obrázek sám a pokud jen trochu logicky uvažuje si srovná čísla a zveřejňovaná fakta. Přeji mnoho obchodních úspěchů a možná trochu zdrženlivosti v obchodních zprávách, pokuďte prosím sám, zda by to pro nebyl spíše přínos. Zvážení samozřejmě je pouze na vás.

Mario

08.12.2009

dodatek: rozvaha jak koukám není za celý rok 2008 (u tohoto faktu jsem se přehlédl), rozvaha je za 1. čtvrtletí, takže celoroční obrat je jak koukám vyšší (avšak celoroční rozvaha na rejstříku není nebo ji nevidím), ale stále dle mě nedosahuje zmíněných 413mil. Ono by nejspíše bylo dobré uvádět „finanční výsledek hospodaření“ o který nejspíše každému podnikateli jde především, ten už za 1/4 letí ve výši 258.000Kč zase tak skvěle nevypadá na tolik stálých zaměstnanců.

Martin Rozhoň

10.12.2009

Zdravím a jsem rád, že jste sám svůj omyl uvedl na pravou míru :-)
Výkazy za účetní rok 2008/2009 – máme o 1 kvartál posunuto – bude k dispozici na rejstříku během tohoto měsíce.
Pak se můžete za své napádní omluvit :-)

díky MR

honza

13.12.2009

díky za rozhovor, velmi zajímavé a inspirativní čtení

Petr

20.12.2009

Pan Rozhoň má docela bujnou fantazii, obzvlášť o těch cenách. Jeho obchody, rozhodně nepatří mezi levné eshopy. Marže blízké nule mě opravdu pobavili. Kdo zná velkoobchoní ceny produktů které prodává, tak mi dá jistě za pravdu. Jinak všechna čest prodat umí......

tahir

27.02.2016

Hi there very cool site!! Man .. Excellent .. Amazing ..
I’ll bookmark your blog and take the feeds also? I’m glad to search out a lot of useful info
here in the publish, we’d like work out extra strategies in this regard..

ATIFA

15.03.2016

I think the admin of this website is really working hard in support of his website,
because here every stuff is quality based data.
Great post. Keep writing such kind of info on your site.

Vložte svůj komentář