Ondřej Raška: MITON stále hledá zajímavé projekty ke koupi na “maso a mlíko”

Zdeněk Cendra, 14.01.2009, 00:01, 15,276 přečtení

Ondřej Raška

Projekt: Miton.cz – mediálně interaktivní skupina
Projekt: PIXMAC.com – nizkonákladová fotobanka
Projekt: Hotel.cz – rezervační systém ubytování
Firma: MITON CZ s.r.o.
Profil: Facebook, LinkedIN.com

Co dnes stojí za značkou Miton?

Miton má ve vedení 4 osoby: Tomáš, Milan, Michal a já. Snažíme se diverzifikovat naše činnosti, ale na druhou stranu chceme využít potenciál Mitonu, aby se více dostal do povědomí lidí tím, že využíváme společné zdroje, programátory a podobné věci.

Takže Miton má 4 vlastníky a každý se věnuje něčemu jinému?

Ano. Michal se věnuje Heuréce, která se teď rozšířila na Slovensko. www.Heureka.cz má ty vlastnosti, že když nevím, jaké si chci koupit kolo nebo cokoliv jiného, tak tam najdu spoustu zajímavých informací o daných produktech.

Milan dělá v Jablonci Media House, což je zhruba 16 různých projektů, které mají měsíčně přes milion reálných uživatelů. V nedávné době byl například spuštěn projekt www.AdMarket.cz – kde nově umožňujeme přímý prodej reklamy na naších mediích..

A s třetím kolegou, Tomášem, pracujeme na projektech www.hotel.cz, www.spa.cz, www.turistik.cz a dalších okolo cestovního ruchu. Konkrétně Spa.cz nám dělá velkou radost, protože se rozjelo neuvěřitelným způsobem. Hlavně před Vánoci jsme skoro nevěděli, kam dřív skočit.

Ondřej Raška
Spoluzakladatel MITON CZ, společník v start-up projektu www.PIXMAC.com (nízkonákladová fotobanka), společník v projektu Hotel.cz. V roce 2005 absolvoval VŠE v Praze fakultu Informatiky a statistiky.

MITON CZ s.r.o.
MITON založili v roce 2000 spolužáci ze střední školy – Tomáš Matějček, Ondřej Raška, Milan Zemánek a Michal Jirák. Dnes je MITON společností, která vytváří a provozuje vlastní projekty: www.Heureka.cz, www.Turistik.cz, www.Hotel.cz, www.Hafici.cz, www.adMarket.cz, www.Stable.cz, www.sw.cz a věnuje se tvorbě interaktivních řešení pro korporátní zákazníky.

Není hendikep vést firmu ve 4 lidech?

Myslím si, že spíše naopak. Sice je to občas hodně těžké, prosadit nový projekt, ale v konečném důsledku, je to výhoda, protože když už něco projde sítem 4 lidí, tak je velmi pravděpodobné, že to bude úspěšné. 

A další firmy – Miton Media a Miton Investmens, mají jaký účel?

Když Miton začínal, měl spoustu oddělení, ale ve všem byl velký zmatek a nevědělo se, která část jak vydělává. Kvůli tomu jsme začali na velké projekty zakládat oddělené společnosti, aby bylo vše průhledné a lehce zjistitelné.

Kolik lidí stojí za všemi projekty?

Nedokážu Ti říct konkrétní čísla, ale jen v Mitonu pracuje okolo 60 zaměstnanců a celkový počet na všech projektech se bude určitě pohybovat přes 100.

Který z Vašich projektů je nejstabilnější?

Nejstabilnější je hosting – Stable.cz, který produkuje hezký zisk a je možné z něj financovat další projekty.

Jaké plány máte s tolika projekty? Chcete je vybudovat a prodat?

Záměr je u každého projektu dokázat, že funguje a přináší peníze. V konečné fázi pak najít vhodného šéfa, abychom se o něj nemuseli dál starat a jen se případně rozhodli, jestli chceme danou věc, jak my říkáme „na maso nebo na mlíko“ (smích)

Na „mlíko“ jsou ziskové projekty a z nich získané finance se použijí na nové věci.

Na „maso“ je to o neodolatelné nabídce a prodeji, který je výhodný pro obě strany.

Poslední „maso“ se podařilo při prodeji Stahuj.cz do rukou Centrum.cz.

A výhodná nabídka je například?

To je individuální u každého projektu.

Když se zastavíme u Heuréky. Je zisková?

Aktuálně zisková není, protože je vynaloženo hodně peněz na marketing.

Kolik má denně návštěvníků?

Odhadem okolo 70 000 unikátních návštěvníků za den.

Výhodná nabídka za Heuréku je jaká suma?

Heuréka je velmi propojena s Aukrem a není tudíž na prodej.

Pojďme k hafici.cz. Jak dlouho trvala realizace?

Koncem minulého roku se o Hafici.cz a Miciny.cz začalo uvažovat. Někdy v únoru byl spuštěn web a pak již vše běželo na plné obrátky.

Co je cílem webu hafici.cz? Neomrzí za chvilku?

Určitě si nemyslím, že by mohl omrzet. Dám příklad na mojí kamarádce. Pořád jsem jí říkal, kdy si tam zaregistruje svého „hafíka“, až ho jednou zaregistrovala a teď je tam denně, sbírá kostičky a je z toho unešená :). Přitom je to seriózní ženská.

Neuvažujete o propojení „hafiků“ s jinou sociální sítí? Nabízí se Facebook…

Nech se překvapit. (úsměv)

Jak hledáte nové projekty?

Ideální je, aby nám zasahoval do našeho portfolia nebo ho obohatil. Zjišťujeme, jestli se bude moct napojit na náš systém reklamy a podobně. Ale nejdůležitější je, aby to byl skvělý nápad, kterému třeba chybí finance – my dodáme kapitál, pomůžeme s rozjezdem a pak už je to zase jen o masu a mlíku.

Jednáte v současnosti s někým?

Máme rozjednáno spoustu nových věcí. Většinou okolo menších médií.

Máte pro růst dostatek vlastních zdrojů? Jaké byly Vaše tržby za minulý rok?

Za loňský rok byly tržby celé skupiny přes 60 000 000. Zisk jsme měli pozitivní nulu. Drtivou většinu vydělaných peněz investujeme zpátky pro další rozvoj.

Prodej Stahuj.cz byl dobrý krok? Na co jste využili získané peníze?

Dobrý krok to jistě byl. Peníze jsme využili částečně na malé projekty a na rezervní investice.

Dotkla se Vás ekonomická krize?

My se snažíme, využít krizi v náš prospěch. Hledáme věci, kam lidi budou kvůli krizi přecházet, které je budou zajímat.

Zaujal Tě nějaký ohlášený projekt v zahraničí?

Jsem zvědav, jak dopadne vývoj nových otevřených řešení od Googlu. 

Přidej článek do své sociální sítě:
  • Facebook
  • TwitThis

Zaujal vás rozhovor? Přidejte si RSS 30minut.cz do své čtečky.

Komentářů: 15

Petr Kazda

14.01.2009

Hezky clanek, zajimava osobnost a par zaijmavych veci jem se dozvedel.

Jen tak tal!

Snad jen ted uz zalozit projekt a za dva roky jej s uspechem Mitonu prodat …

Tomáš

14.01.2009

Ondro, tvých nejlépe strávených 30 minut? :)

Vítězslav Válka

14.01.2009

Prijemne cteni. Ondra to bere vazne a navic ho to bavi, idealni kombinace :-) Drzim palce!

Master

14.01.2009

Miton je moj vzor vo viacerych ohladoch a tak drzim palce ;)

Michal Franěk

14.01.2009

Zajímavý rozhovor. Zejména mně zaujalo rozlišování projektů podle toho jak vydělávají. Termíny „na maso“ a „na mlíko“ rozhodně převezmeme :)

Joeb

14.01.2009

Hezký rozhovor – jen je třeba si vzhledem k mitonu všechna čísla ponížit 2–3. O Mitonu je totiž známo, že lže jak když tiskne zejména pokud se jedná o RU .)

Marek

14.01.2009

A teď tu o karkulce :) člověk by jim i málem věřil kdyby je neznal.....

Marek

14.01.2009

Ja je znam a verim

jarda

14.01.2009

miton je porad lowend, nicmene kazdy nejak zacina, ze

Jan N.

15.01.2009

Jak to, ze tu zustaly ty negativni komentare? Proc nebyly smazany jako jine?

Tomáš

15.01.2009

To: jasně
Psal jsem to už na Lupě. Každý interpretujete jiná čísla. V NetMonitoru se měří reální uživatatelé a visits. My nejčastěji pracujeme s Google Analytics, protože to jsou nejaktuálnější data, která jsou srovnatelná i s měřením NetMonitoru. Za prosinec to na Heurece dělá průměrně 55 tisíc visits za den, Před Vánoci dosahovala Heureka 70 tisíc visits. To je z NetMonitoru. Reální uživatelé za prosinec z NetMonitoru ještě nejsou. To jen na pravou míru, co řekl Ondra.

Franta

16.01.2009

Jenže pokud se mluví o unikátních návštěvnících, tak to nejsou Visits. U profesionálních internetových médiích a u odborné veřejnoti, to navíc jsou data z Netmonitoru. To by pak mohl někdo říkat čísla z Toplistu a jiných měřících systémů, podle toho jak se mu to hodí a která měří větší čísla. Google Analytisc ukazuje čísla o několik desítek procent vícenež Netmonitor. To pak stejně podobně řeknu, že Zbozi.cz má denně 330 000 návštěvnílů (a mluvím pravdu, protože takové ma Visits, ale ne unikátní návštěvníky). Tzn záměrne si navyšujete čísla, abyste ve vysledku vypadali větší, než jaká je realita. V analytisc navíc jde ty čísla určitým způsobem mnohokrát zvětšit (např spatné nastavení subdomén mi dělalo 5× větší čísla než Netmonitor).

Milan

05.03.2009

Tak chlapi, nehádejte se :D V každém případě je to zajímavé čtení.

super

02.04.2010

Pěknej článek … ale na 60 zaměstnanců 4 sšefové no musi to bejt zajimavé:)

Online

28.08.2011

Starší ale dobře jsem si početl. Taky preferuji Netmonitor u zbytku to nejsou fakta..

Vložte svůj komentář